Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صادرات صنایع دستی همدان به ۲۵ میلیون دلار رسید

صادرات صنایع دستی همدان به ۲۵ میلیون دلار رسید

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: صنایع دستی این استان طی یکسال گذشته به ارزش ۲۵ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمدرضا خلجی اظهار داشت: صنایع‌دستی همدان از جمله چرم، مبل و منبت و مرواربافی به کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کشور عراق از بازارهای مهم صنایع دستی استان همدان در حوزه سفال سرامیک است.

خلجی در ادامه با اشاره به حضور فعال صنایع دستی این استان در نمایشگاه‌های مختلف طی یکسال اخیر گفت: همراه با ۲۴۲ هنرمند مطرح استان، حضور در بیش از ۱۶ نمایشگاه را طی این مدت تجربه کرده‌ایم و تیرماه امسال نیز همدان میزبان هنرمندان کشور در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خواهد بود.

وی با اشاره به رویکرد حمایتی از هنرمندان صنایع دستی استان همدان گفت: در همین راستا، سال گذشته در بخش مشاغل خانگی۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵۰طرح پرداخت شد.

خلجی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی در لالجین، ملایر و تویسرکان فعال است، افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه سفال در لالجین، مبل و منبت در شهر جهانی ملایر و بخش عمده‌ای از جمعیت لالجین، ملایر، تویسرکان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان همدان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کارآفرینان در اولویت برنامه‌های اجرایی معاونت صنایع دستی استان همدان قرار دارد، گفت: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود چرا که بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن