Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در همدان تا ۲۴ بهمن

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به افتتاحی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان گفت: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در دو نوبت به میزبانی سه سینما اکران می‌شود.

حسینیه هنر همدان به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با یکی از حسینیه‌های خوب همدان، به‌زودی حسینیه هنر افتتاح خواهد شد.

زنگ کتابخوانی در مدارس همدان گنجانده شود

استاندار همدان گفت: باید زنگ یا ساعت کتابخوانی در مدرسه داشته باشیم، تاکید می‌کنم در یک ارتباط بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها این موضوع در استان پیگیری شود تا زنگ کتاب‌ و کتابخوانی به شکل ساختاری ایجاد شود.

آغاز جشنواره فروش فوق العاده کتاب در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفته کتاب استان همدان از برگزاری دومین جشنواره فروش فوق العاده کتاب با ارائه تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در همدان خبر داد.

سالن‌های اجرای کنسرت در همدان مشکلی ندارند

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: سالن‌های اجرای کنسرت در همدان مشکلی ندارند اما خوانندگان می‌توانند از سیستم صوتی خود نیز استفاده کنند.

همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: استان همدان به نمایشگاه دائمی کتاب نیاز دارد. ما چه در عرضه کتاب‌خوان‌ها و چه کتاب فروشی‌ها در استان همدان به شدت ضعف داریم، ورود به عرصه فروش و تبلیغ کتاب مجاهدت است، مسئولین مختلف و اعضای کنگره باید حمایت کنند تا یک مجموعه دائمی در استان ایجاد شود.

هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود

دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب گفت: باید قالب و قاب‌های جدیدی به حوزه کتاب و کتابخوانی کشور اضافه شود و نوآورانه بودن برنامه‌ها در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار بگیرد.

فیلم سینمایی شهید همدانی ساخته می‌شود

فرمانده سپاه همدان از ساخت فیلم برای شهدایی مانند شهید همدانی و دیگر شهدای مطرح استان همدان خبر داد و گفت: کار هنری و فرهنگی کار سختی است اما همه این سختی‌ها وقتی که پای کار می رویم با مدد شهدا از بین می‌رود.

اخذ سند مالکیت برای املاک و دارایی‌های موقوفات و اماکن مذهبی همدان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان از اخذ سند مالکیت برای املاک و دارایی‌های موقوفات و اماکن مذهبی و موقوفات خبر داد.

جشنواره تئاتر کودک ردیف اعتباری دریافت می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رایزنی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر کودک ردیف اعتباری دریافت می‌کند.

طرح «یک روز با هنرستان من» در ۱۵۳ آموزشگاه همدان اجرا شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس «یک روز با هنرستان من» با هدف آشنایی هنرجویان و اولیای آنها با هنرستان در ۱۵۳ هنرستان فنی وحرفه ای و کاردانش سراسر استان برگزار شد.

بازدید 470 هزار نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در سه ماهه امسال ۴۰ هزار نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

مشارکت ۶۰ درصدی خیران در ساخت ۴۲ طرح آموزشی همدان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: خیران مدرسه ساز در ساخت ۴۲ طرح آموزشی استان به میزان ۶۰ درصد مشارکت کردند.