Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری حذف سواره از عرصه «هگمتانه» در روزهای آینده

حذف سواره از عرصه «هگمتانه» در روزهای آینده

فرماندار همدان گفت: در راستای حذف سواره از عرصه هگمتانه ون‌ها از خیابان اکباتان حذف شده و تا چند روز آینده سواره از محوطه هگمتانه حذف می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی با اشاره به اینکه برای همدان چهار محور توسعه کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت کالا و صنایع کم‌آب‌بر مطرح است، افزود: با وضعیت آب، گردشگری از ظرفیت بیشتری برخوردار است و باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز در استان به وفور وجود دارد و باید آنها را به دنیا معرفی کنیم، اظهار کرد: طبق آمارها سالانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ایران سفر می‌کنند که سهم همدان تنها ۱۵ هزار نفر است.

مخفی با اشاره به اینکه ثبت جهانی نیاز شهر همدان است، ادامه داد: اگر هگمتانه ثبت جهانی شود دو اتفاق بزرگ‌ برای شهر رقم می‌خورد؛ اول اینکه یونسکو از ظرفیت‌های خود برای معرفی هگمتانه استفاده می‌کند که باعث جذب توریست خارجی می‌شود و دوم اینکه برای این اثر فاخر اعتبار درنظر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع موانع ثبت جهانی همدان کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری به صورت هفتگی در فرمانداری تشکیل و کارها به جد دنبال می‌شود، گفت: جلساتی با بازاریان و کسبه محلی به صورت مداوم برگزار شده و تسهیل‌سازی جامعه محلی در دستور کار است.

مخفی با بیان اینکه پس از ثبت جهانی، پیاده‌راه اکباتان محور گردشگری شهر همدان خواهد شد و این موضوع باید برای کسبه شفاف شود، تصریح کرد: مشاغل کسبه این پیاده راه باید هم‌راستا با ثبت جهانی و توسعه گردشگری تغییر کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی همدان به پیوست رسانه‌ای نیاز دارد، ادامه داد: در راستای حذف سواره از عرصه هگمتانه ون‌ها از خیابان اکباتان حذف شده و تا چند روز آینده سواره از محوطه هگمتانه حذف می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن