Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ۵۰ درصد از مسافران غار علیصدر وارد همدان نمی‌شوند

۵۰ درصد از مسافران غار علیصدر وارد همدان نمی‌شوند

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: ۵۰ درصد از مسافران غار علیصدر وارد همدان نمی‌شوند، چرا که ظرفیت‌های گردشگری استان به درستی به آنها معرفی نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، کریم ملکی با بیان اینکه در دوران کرونا آسیب جدی به پیکره شرکت سیاحتی علیصدر وارد شد، اظهار داشت: این مجموعه مجبور شد برای پرداخت حقوق پرسنل وام گرفته و یا برخی امکان خود را اجاره دهد از این جهت هنوز هم درگیر تبعات شرایط کرونایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با در نظر گرفتن اولویت‌ها 40 میلیارد بدهی شرکت را بپردازیم، گفت: اگر چه امسال در برخی ایام با موج ورود گردشگران روبه‌رو شدیم و خدمات خوب و شایسته‌ای نیز به گردشگران ارائه دادیم، اما پس از آن با وجود اینکه ظرفیت بالایی داریم و می‌توانیم روزانه به 8 هزار نفر خدمات‌رسانی کنیم با این وجود متاسفانه 50 درصد این ظرفیت خالی است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با این توضیح که امروز با این تعداد مسافر و خدمات ارائه شده توانستیم مجموعه را فعال نگه داریم عنوان کرد: در حال حاضر 300 پرسنل در مجموعه شاغل هستند و علاوه براین توانستیم یک هزار اشتغال مستقیم و 2 هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از برکات سفر ریاست جمهوری نیز بهره‌مند شدیم ادامه داد: با اقدامات لازم اعتبار لازم برای جاده علیصدر از سوی دولت اختصاص داده شده و برای رفع دیگر مشکلات نیز برنامه لازم را ارائه دهیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه علاوه بر گردشگران داخلی،از دیگر کشورها نیز گردشگرانی از غار علیصدر بازدید داشتند مطرح کرد: در ایام اربعین نیز زائران در مسیر بازگشت از غار بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه افزایش تقریبا سه برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی ما را یاری کردند تا توانستیم این شرکت را بار دیگر پویا کنیم اظهار داشت: در تلاشیم از ظرفیت وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و غیره،  برای معرفی غار علیصدر و جذب گردشگر استفاده کنیم.

ملکی با این توضیح که مجموعه سیاحتی علیصدر تنها ظرفیت گردشگری استان نبوده و لازم است دیگر ظرفیت‌های استان کنار هم قرار گیرند تا نتیجه مطلوب به دست آید گفت: وقتی فردی به استان سفر می‌کند باید تمام ظرفیت‌ها را به وی معرفی کرده و ارائه دهیم تا این خیر و برکت در کل استان توزیع شود.

وی بیان کرد: 50 درصد از مسافران غار علیصدر وارد همدان نمی‌شوند چرا که ظرفیت های گردشگری استان به درستی به آنها معرفی نشده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ظرفیت ها، بناها و آثار تاریخی و طبیعی بسیاری در استان داریم که دیگر مناطق از آن بی بهره هستند و این یعنی می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت استان استفاده کنیم عنوان کرد: امیدوارم در تولید اشتغال، ثروت و رونق گردشگری سهمی داشته باشیم.

ملکی درباره مسئله تحقیق و تفحص از علیصدر با این توضیح که این مسیله به دوران مدیریت بنده و اسبق برنمی‌گردد گفت: تاجایی که من اطلاع داریم زمان آن تمدید شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال مکانیزه کردن مجموعه عباس آباد هستیم و امکانات موجود در این مجموعه را به‌روز‌رسانی کردیم تا خدمات بهتری به افراد ارائه شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن