Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صادرات صنایع دستی استان همدان به ۱۷ میلیون دلار رسید

صادرات صنایع دستی استان همدان به ۱۷ میلیون دلار رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه حدود ۱۷ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان همدان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی مالمیر روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان افزود: استان همدان ۲ شهر جهانی «سفال لالجین» و «مبل و منبت ملایر» را دارد که کمک زیادی به توسعه اقتصادی و افزایش صادرات صنایع دستی می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات صنایع دستی صادر شده استان همدان به خارج از کشور در حوزه مبل و منبت و سفال لالجین است و صادرات فرش در این آمار گنجانده نشده ادامه داد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صادرات محصولات صنایع دستی دارد که باید با برنامه ریزی دقیق به سمت رشد و توسعه این حوزه حرکت کرد.

مالمیر خاطرنشان کرد: استان همدان در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های بسیار زیادی دارد که ضرورت امروز توسعه گردشگری خارجی با افزایش پروازهای فرودگاه همدان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز گفت: در پنج ماه گذشته، ۶۹۶ سرویس، حمل و نقل سنگین برای صادرات محصولات استان همدان توسط شرکت‌های حمل و نقل ارائه شده است.

صفر صادقی‌راد افزود: با ارائه این تعداد سرویس، حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تُن محصولات صادراتی به خارج از کشور ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان همدان سه شرکت حمل و نقل فعال در حوزه صادرات دارد اظهار داشت: برای یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی هوشمند در استان همدان پروانه صادر شده است، که با استفاده از توانمندی های آن زمینه های افزایش صادرات محصولات این استان فراهم می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در صادرات محصولات غیر نفتی استان همدان برای امسال، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هدفگذاری صورت گرفته است.

احمد شانیان با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد اظهار داشت: در طول پنج ماه گذشته ۲۳ درصد از هدفگذاری مورد نظر تحقق یافته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن