Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری پرونده ثبت جهانی منظر هگمتانه پاییز امسال به یونسکو ارسال می‌شود

پرونده ثبت جهانی منظر هگمتانه پاییز امسال به یونسکو ارسال می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت منظر «تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» در سه ماهه سوم امسال (پاییز ۱۴۰۱) برای اقدام مناسب به یونسکو ارسال می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، عزت الله ضرغامی روز پنج‌شنبه همزمان با سفر رییس جمهور به استان همدان در شورای اداری شهرستان تویسرکان، افزود: حفظ موقعیت تاریخی، طبیعی و گردشگری این مجموعه مهم فرهنگی از جمله اولویت های محوری است چراکه از نظر دینی و تاریخی وضعیت خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های گردشگری این منطقه باید تامین و تقویت شود، اظهار داشت: یکی از دلایل اهمیت انتخاب منظر تاریخی هگمتانه برای ثبت جهانی، تمدن باستانی آن از دوران مادها تا امروز است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری افزود: کتیبه های گنجنامه به سه زبان نوشته شده است و این به آن معناست که ایرانیان  پیام خود را به زبان‌های بین المللی به مردم دوران‌های مختلف تاریخی می رسانده اند.

به گفته ضرغامی، در زمینه ثبت این مجموعه، انجام اقدامات و کارهای جنبی با هدف رعایت الزامات و استاندارهای یونسکو باقی مانده است که امروز و در سفر رییس جمهور موضوع بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه استان همدان همکاری بسیار خوبی در رابطه با پرونده ثبت جهانی هگمتانه دارد و اعتبارات خوبی نیز در سال‌جاری برای این پرونده در نظر گرفته شده است.

ضرغامی در ادامه بر حفظ ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تویسرکان نیز تاکید کرد و گفت: نمونه‌های دینی و تاریخی ارزشمندی در این شهرستان وجود دارد و باید در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز این حوزه در شهرستان تصمیمات لازم گرفته شود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‌دستی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی نیز شهرستان تویسرکان ظرفیت‌های فراوانی دارد، گفت: مشکلات فعالان این حوزه نیز در جلسه امروز شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور بررسی خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن