Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری خانه خلاق سفال همدان بازگشایی می‌شود

خانه خلاق سفال همدان بازگشایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از بازگشایی خانه خلاق سفال همدان در ۲۴ خردادماه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی مالمیر به تشریح برنامه‌های هفته صنایع دستی در همدان پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای تمامی شهرستان‌های استان  تدارک دیده شده است.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: ساعت ۱۸ روز ۲۲ خردادماه رونمایی از احکام قالی‌های ثبت شده استان به همراه نمایش قالی‌ها، رونمایی از بزرگداشت برگزیدگان نشان ملی سال ۱۴۰۰، رونمایی از دستگاه خراطی دست ساخته به شیوه نوین و رونمایی از تشکل ثبت شده انجمن صنایع دستی انجام می‌شود.

مالمیر ادامه داد: روز ۲۳ خردادماه اجرای زنده سفالگری و نقاشی روی سفال در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود، همچنین وبینار کارآفرینی و ایجاد کسب و کار صنایع دستی ساعت ۹ همان روز در آرامگاه بوعلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه از بازگشایی خانه خلاق سفال در ۲۴ خردادماه خبر داد و گفت: برای این مجموعه خانه صمدی در نظر گرفته شده است‌.

وی با اشاره به اینکه در این هفته بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان نهاوند راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تور کارگاه‌گردی و بازدید از کارگاه‌های مرواربافی در شهرستان ملایر نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

به گفته مالمیر در هفته صنایع دستی، کارگاه تولید سفال سنتی در روستای شاوه کبودراهنگ کلنگ زنی خواهد شد و از فعالان صنایع دستی استان نیز تقدیر به عمل می‌آید./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن