Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری معرفی همدان با ۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری به مسافران نوروزی

معرفی همدان با ۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری به مسافران نوروزی

رییس هیأت مدیره تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان گفت: ۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ مشغول اطلاع‌رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان همدان، مجتبی جوادیه افزود: این راهنمایان گردشگری همه روزه در اماکن مهم تاریخی و گردشگری در دو شیفت صبح و بعدازظهر آخرین اطلاعات را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: هیات مدیره انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان ۱۵ روز قبل از نوروز ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: این انجمن در نخستین برنامه اجرایی، اقدام به تدوین برنامه‌های زمان‌بندی شده برای ارایه خدمات راهنمایان گردشگری استان به مسافران نوروزی کردند.

جوادیه افزود: به منظور ارائه خدمات اطلاع رسانی در جاذبه های گردشگری استان همدان روزانه بیش از ۳۴ شیفت پیش‌بینی شده که در این شیفت ها راهنمایان مطرح استان در حال انجام وظیفه هستند.

وی در ادامه توضیح داد: کانون صنفی انجمن راهنمایان و جامعه راهنمایان گردشگری کشور دو تشکلی بودند که در ماه های پایانی سال ۱۴۰۰ به اجماع رسیدند تا یک تشکل حرفه‌ای ملی داشته باشند

رییس هیأت مدیره تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان در زمینه تشکیل این انجمن  گفت: پس از ۵ سال تلاش وزارت میراث فرهنگی جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران تشکیل شد و تمامی تشکل‌های راهنمایان از جمله انجمن‌های حرفه‌ای استانی و مناطق آزاد انجمن‌های صنفی در استان‌های فاقد تشکل حرفه‌ای و جامعه راهنمایان ایرانگردی دور هم جمع شدند تا انسجام ملی راهنمایان به واقعیت تبدیل شود.

جوادیه افزود: از این به بعد این نهاد، تنها تشکل ملی متولی امور راهنمایان در وزارت میراث فرهنگی محسوب می‌شود. پس از تصویب این اساسنامه انتخابات هیات مدیره و بازرسان این جامعه برگزار و منتخبان هیأت مدیره با رأی ۳۰ نفر از اعضای مجمع کشوری در ماه‌های پایانی سال مشخص شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن