Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان نیازمند آمار دقیق از صنعت گردشگری است

همدان نیازمند آمار دقیق از صنعت گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر همدان گفت: همدان به عنوان استانی پرجاذبه و پایتخت تاریخ و تمدن در منطقه نیازمند آمار دقیق از گردشگران خود است.

 

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پویاترین صنعت، بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و حجم جابه جایی پول و اطلاعات و تکنولوژی در این صنعت و البته میزان اشتغالزایی در آن چنان گسترده است که گاهی باعث شگفتی دست اندرکاران گردشگری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان گردشگری وجود اطلاعات و آمار دقیق در این صنعت پویا می تواند آینده گردشگری منطقه‌ای را رقم بزند و موفقیت یا عدم موفقیت آن را تعیین کند. این اهمیت آنچنان است که هر سال سازمان جهانی گردشگری نسبت به انتشار این اطلاعات و آمار اقدام می‌کند و با انتشار کتابچه‌های حاوی این اطلاعات، سعی می کند علاوه بر تعیین سیاست‌های کلان خود در این زمینه، راهنمایی برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران این صنعت باشد.

او ادامه داد: آمار غیر واقعی در صنعت گردشگری سمی مهلک برای آینده و توسعه آن است و همدان به عنوان استانی پرجاذبه و پایتخت تاریخ و تمدن در منطقه باید آمار دقیقی از صنعت گردشگری برای خود داشته باشد.

مالمیر درباره خطر اعلام آمار غلط و غیر کارشناسی در صنعت گردشگری گفت: همه می‌دانیم که سرمایه‌گذاران در هر صنعتی، برای سرمایه‌گذاری ابتدا به آمار موجود در صنف خود مراجعه  و سپس اقدام می کنند؛ صنعت گردشگری هم از دیگر صنایع مستثنی نیست و اگر سرمایه گذار خصوصی به آمار گردشگری ورودی استان همدان نگاه کند این تصور را خواهد داشت که سرمایه‌گذاری در زمینه مراکز اقامتی استان همدان به صرفه است و تقاضای تاسیس هتل یا هتل آپارتمان را می دهد.

در این جلسه مقرر شد کمیته ای در زیر مجموعه ستاد با عنوان مرکز آمار ایجاد و نسبت به جمع بندی آمار گردشگران و نظرسنجی از آنان اقدام شود و در خصوص میزان تعداد گردشگران و نحوه اقامت آنان هماهنگی لازم با این مجموعه انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن