Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری شرط برقراری سفرهای نوروزی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

شرط برقراری سفرهای نوروزی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرط برقراری سفرهای نوروزی رعایت پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی است و ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم‌گیرنده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عظیم باویسی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را برای ایام نوروز انجام دهند.
وی بر لزوم بازدید مستمر از جایگاه‌های سوخت، مراکز اقامتی و رفاهی، مجتمع‌های بین‌راهی، مراکز اسکان، نمازخانه‌ها و مساجد ورودی‌های شهر تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند، ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر ارزیابی می‌شود.
باویسی تصریح کرد: بخشداران ستاد فرعی خدمات سفر را در سطح بخش‌ها تشکیل و از ظرفیت دهیاران استفاده کنند و زیباسازی و پاکسازی ورودی‌های شهر، جمع‌آوری نخاله‌ها و استقرار پایگاه‌های راهنمایی مسافران در ورودی‌های شهر باید در شان شهر جهانی ملایر انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر زیباسازی و فضاسازی شهر، نصب المان‌های متناسب با نوروز و اجرای برنامه‌های ویژه نوروز را از دیگر وظایف شهرداران عنوان کرد و گفت: مراکز اقامتی و اسکان مسافران و ناوگان حمل و نقل عمومی باید آمادگی لازم را برای سفرهای نوروزی داشته باشند.
باویسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن، استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی اماکن در سفرهای نوروزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمام تلاش ما پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا است.
وی خواستار استقرار چادر هلال احمر با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط در ورودی‌های شهر شد و خاطر نشان کرد: در ایام نوروز دستگاه‌های خدمات‌رسان از قطع آب، برق و گاز مدارس و محل‌های اسکان مسافران خودداری کنند.
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱
باویسی ادامه داد: از ۱۵ اسفند انجام هرگونه عملیات حفاری توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح شهرها ممنوع است.
وی با بیان اینکه ملایر دارای ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است  پیش‌بینی کرد امسال با برداشتن ممنوعیت‌ها، ایجاد محدودیت‌ها و هوشمند سازی کرونا حجم سفرهای نوروزی افزایش یابد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: امسال با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا با حجم بالای مسافر روبرو خواهیم شد و این شهرستان باید آمادگی کامل را برای ورود گردشگران داشته باشد.
"ابراهیم جلیلی" اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر و روستای این شهرستان را دارای ظرفیتی حائز اهمیت در جذب مسافران و گردشگران نوروزی دانست و افزود: بازرسی از مراکز خدماتی و رفاهی، تجهیز نمازخانه‌ها و مدارس از هم اکنون در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: اولین تیم بازرسی ستاد خدمات سفر، متشکل از اداره میراث فرهنگی، راهداری و ستاد اقامه نماز بازرسی از مجتمع‌های بین‌راهی و مساجد ورودی را از امروز آغاز خواهند کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید در جلسه بعدی برنامه‌های نوروزی خود را اعلام کنند، افزود: مسئولان کمیته‌ها چالش‌ها و مشکلات موجود را برای بررسی و ارایه در ستاد استانی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن