Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری فعالیت مراکز گردشگری همدان در نوروز ۱۴۰۰

فعالیت مراکز گردشگری همدان در نوروز ۱۴۰۰

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه فعالیت مراکز گردشگری در نوروز از سرگرفته می‌شود، گفت: طی سال‌های اخیر استقبال برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و تجهیزات افزایش پیدا کرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی خاکسار در آیین افتتاح سفره خانه سنتی نهاوند، با اشاره به اینکه در نوروز با آغاز فعالیت مجدد مراکز گردشگری امیدواریم بخشی از این ضررها جبران شود،افزود: در حال حاضر ۱۲سفره‌خانه سنتی در استان همدان  فعال است که با این افتتاح به ۱۳مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال سه سفره خانه سنتی  به افتتاح خواهد رسید، تصریح کرد: با افتتاح سه سفره خانه سنتی تا پایان سال تعداد سفره‌خانه سنتی استان به ۱۶واحد خواهد رسید.
خاکسار با بیان اینکه سفره‌خانه‌ها بر اساس میانگین افزون بر ۳۰۰میلیارد در گردشگری درآمدزایی دارند، افزود: سالانه یک ونیم میلیون گردشگر در استان همدان حضور پیدا می‌کنند.
 در ادامه  محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند نیز گفت: دومین سفره خانه سنتی شهرستان نهاوند با هزینه سه میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر در ۳طبقه و در مجموع ۴۵۰ مترمربع وقابلیت پذیرایی همزمان از ۳۰۰ میهمان به بهره برداری می‌رسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن