Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی همدان میزبان سه هزار و 261 دختر ورزشکار کشور

همدان میزبان سه هزار و 261 دختر ورزشکار کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: همدان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در 4 رشته فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، عبداله جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: استان همدان نسبت از پتانسیل و ظرفیت های عظیمی برخوردار است و در همین راستا  آموزش و پرورش  اقدام به برگزاری بیست و نهمین دوره از رقابت های ورزشی دانش آموزان دختر نموده است.

جعفری افزود: این استان به همت آموزش و پرورش در سال های گذشته نیز میزبان برگزاری مسابقات مشابه از جمله  علمی-تخصصی دبیران تربیت بدنی و قرآن، عترت  و نماز دانش آموزان بوده است و توانسته  پتانسیل های  خود را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان این که مأموریت های معاونت تربیت بدنی مندرج در سند تحول بنیادین از شاخص های عملکرد این حوزه به شمار می رود، تصریح کرد: یکی از  مهم ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات تشویق به حفظ، ارتقا و توسعه سلامت استان است.

جعفری با اشاره به تأثیر این رویداد در رونق بخش های دیگری همچون گردشگری و اشتغال، تصریح کرد: اغلب دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها در سفر بعدی خود با خانواده در همدان حضور می یابند و سفیران گردشگری همدان در معرفی جاذبه های تاریخی و باستانی این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دختران از 9 تا 23 مرداد با حضور 3 هزار و 261  نفر  در 4 رشته فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در همدان برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی  و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، در دوره ابتدایی یک هزار و 242 نفر از دانش آموزان و مربیان آنها در قالب 97 تیم از  18 تا 23 مرداد و در دوره متوسطه اول، یک هزار و 484 نفر از دانش آموزان در قالب 106 تیم از 10 تا 14 مرداد شرکت می کنند.

وی با بیان این که این دوره از مسابقات در 12 رشته ورزشی در سطح کشور برگزار می شود، افزود: دستورالعمل این مسابقات دی‌ماه به استان‌ها ابلاغ‌شده است و ۶ شهر شامل تبریز، همدان، شهرکرد، رامسر، زنجان و خرم‌آباد میزبان این مسابقات هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان در 4 مرحله درون مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده است .

وی گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات در 7 سالن ورزشی آموزش و پرورش و  8 سالن ورزشی خارج از  آموزش و پرورش  به رقابت  می پردازند.

معاون تربیت بدنی  و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همچنین دانش آموزان از اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی  و... استان بازدید   به عمل خواهند آورد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن