Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی ورزش جذاب کانگو جامپ به همدان رسید!

ورزش جذاب کانگو جامپ به همدان رسید!

ورزش جذاب و پرتحرک کانگو جامپ برای نخستین بار توسط یک مربی سرشناس و پرتلاش همدانی قرار است به زودی در سطح این استان برای علاقه مندان آموزش داده شود.

به گزارش "همدان نیوز"، منيره حبيبي پور كارشناس ارشد تربيت بدني، مدرس ايروبيك و استپ فدراسيون، مدرس آمادگي جسماني و داور ايروبيك و استپ با کوله باری از تجربه و ١٥ سال تدريس در فدراسيون توانسته است شاگردان پرشماری را در سطح همدان آموزش دهد.

این مربی که از سال 1376 با تاسیس باشگاه ستارگان فعالیت آموزشی خود را در رشته های فيتنس، ايروبيك، استپ، بدنسازي، بادي پامپ - تي آرايكس و سایر ورزش های آمادگی جسمانی آغاز کرده است، حالا علاوه بر این ها، ورزش جذاب کانگو جامپ را قرار است به زودی با راه اندازی دوره های آموزشی در همدان فراگیر کند.

كانگو جامپ چیست:

ابزار اين  ورزش جديد و بسيار مهيج ، كفش هاي مخصوصي است كه داراي ساختار متفاوتي در كف كفش می باشد.

این کفش از متريال ويژه اي ساخته شده كه حالت ارتجاعي و فنر مانند دارد و انجام انراع حركات پليومتريك را بسيار لذت بخش مي كند

ابداع کننده اين ورزش جديد يك ورزشكار سوئيسي است  و هم اکنون در بيشتر كشورهاي دنيا طرفداران زيادي دارد و مسابقات آن در سبك هاي مختلف و گروههاي سني متفاوت برگزار مي شود.

سبكهاي كانگو جامپ:

كانگو پاور : ويژه تمرينات داخل باشگاه همراه با موزيك، كانگو ديسكاوري: ويژه كودكان، كانگو بوت كمپ : ويژه تمرين در فضاي باز برگرفته از ورزشهاي رزمي و كانگو دنس ( كه در كشور ما انجام نمي شود)، سبک های جهانی این ورزش هستند.

فواید كانگو جامپ

تمرينات كانگو جامب به صورت اينتروال انجام مي شود و از فوايد آن شامل تقويت عضلات بدن، کاهش چربي هاي بدن، كاهش وزن، ايجاد پوسچر صحيح  بدن، كمك به رفع اختلالات ساختاري ستون فقرات، تقويت سيستم قلبي تنفسي، تقويت كارايي سيستم لنفاوي بدن، كاهش استرس، درمان افسردگي و بسیاری از فواید دیگر است.

حبیبی پور نخستین مربی حاضر در کارگاه كانگو جامپ

منيره حبيبي پور نخستین مربی همدانی حاضر در کارگاه کانگو جامپ کشور بود. در اين كارگاه ٤ روزه كه با مدرسي الهام فرهمند مسئول كميته كانكو جامپ ايران به میزبانی یزد برگزار شد، 35 مربی با اصول استفاده از كفشهاي كانگو جامپ و طراحي كروگرافي كلاسهاي كانگو پاور آشنا شدند.

همچنین در حاشیه این کلاس تئوری و عملی، يك ورك شاپ حرفه ای توسط  لِرا والري مربي اوكرايني برگزار شد. در پايان كارگاه

در پایان این کارگاه نیز طی مراسمی در سالن آمفي تئاتر تربيت بدني يزد با حضور مسئولين هيئت ورزشهاي همگاني این استان

ضمن اهدا سپاسنامه به شركت كنندگان ، پرچم كانگو جامپ توسط شركت كنندگان امضا شد.

در حاشيه اين كارگاه بازديد از يك مركز حمايت و نگهداري از كودكان بي سرپرست در ميبد یزد انجام شد

و هدايايي از طرف مربیان به کودکان اهدا شد.

كانگو جامپ صورتي!

رنگ جهاني ورزش كانگو جامپ صورتي است. این اقدام در راستای حمايت از بانوان و اهميت سلامت آنان به ويژه در جهت تاكيد در پيشگيري از سرطان سينه است.

کارگاه کشوری این رشته ورزشی نیز با پيام صلح جهاني و دوري از جنگ و نژاد پرستي به میزبانی یزد برگزار شد و پرچم امضا شده از سوی شرکت کنندگان نیز به کشور سوئیس ارسال خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن