Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی یک کوهنورد فوت شد

حادثه برای سنگ‌نوردان همدانی در علم‌کوه؛
یک کوهنورد فوت شد

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: سنگنوردان همدانی که در حال صعود از دیواره علم کوه بودند با ریزش شدید سنگ های دیواره مواجه شده و متاسفانه یکی از سنگنوردان فوت شد.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس چشمه قصابانی با اشاره به حادثه تلح دیواره علم کوه اظهار داشت: در حالی که منطقه علم کوه از ترافیک زیاد کوهنوردان و سنگنوردان برخوردار است متاسفانه ساعت ۷:۱۰ صبح امروز ۲۰ مرداد ماه دو سنگنورد همدانی که در حال صعود از دیواره علم کوه بودند با ریزش شدید سنگ های دیواره مواجه شده و یکی از سنگنوردان فوت و سنگنورد دیگر دچار جراحت شدید ناحیه کمر و خونریزی شدید شد.

وی افزود: طبق گزارش رسیده کوهنورد فوت شده نوید عزیزی و فرد مصدوم مهدی نامدار است.

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با اشاره به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران و کوهنوردان مستقر در منطقه گفت: بلافاصله خبر به هلال احمر و بخش جستجو و نجات فدراسیون اطلاع داده شد و پس از تایید خبر هلی کوپتر امداد ساعت ۹.۱۰ به منطقه اعزام و در ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه هر دو فرد با هلی کوپتر به پایین انتقال داده شدند.

چشمه قصابانی عنوان کرد: با شروع فصل صعود در منطقه علم کوه هم اکنون تیم ها و سنگنوردان زیادی از کشور و همدان در این منطقه مشغول فعالیت و صعود هستند.

وی با اشاره به مشخصات کوهنورد فوت شده بیان کرد: نوید عزیزی سنگنورد فنی و پرتلاشی بود که در کارنامه خود صعود مسیر کریستال به عنوان فنی ترین مسیر دیواره علم کوه را در سال ۹۴ دارد.

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان عنوان کرد: هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان همدان ضمن تسلیت درگذشت این ورزشکار همدانی به خانواده نوید عزیزی اعلام می دارد همزمان با آگاهی از این واقعه تعدادی از کوهنوردان و مسئولان هیئت به منطقه اعزام و تمامی تلاش خود را برای پیگیری اقدامات امداد و نجات و درمان فرد مصدوم در این حادثه انجام دادند.

چشمه قصابانی با اشاره به آخرین وضعیت کوهنورد مصدوم همدانی گفت: طبق آخرین اطلاعات رسیده حال عمومی مهدی نامدار خوب بوده و شکستگی دنده دارد که منجر به خونریزی شده و در قسمت ستون فقرات هم کمی آسیب دیده و در حال حاضر توسط یگانهای امدادی در حال انتقال به مراکز درمانی شهرستان چالوس است.

وی یادآور شد: دیواره علم کوه از دیواره‌های معروف ایران و بین‌المللی است که مورد توجه کوهنوردان بوده و با داشتن تعداد زیادی از مسیرهای ثبت شده در این دیواره در سالیان گذشته تا امروز گشایش شده‌اند و سنگنوردان همدانی در این دیواره افتخارات زیاد و صعودهای ارزشمندی به ثبت رسانده‌اند.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن