Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آتش نشانان همدان هزار و ۱۵۱ نفر را نجات دادند

آتش نشانان همدان هزار و ۱۵۱ نفر را نجات دادند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام ۲ هزار و ۷۲۸ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث، هزار و ۱۵۱ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، سید صادق پورسینا اظهار داشت: در این مدت تعداد ۱۱۸ هزار و ۲۷۴ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۸ مورد منجر به عملیات شده، پنج هزار و ۶۸۲ مورد راهنمایی و مشاوره، ۱۳ هزار و ۳۴۲ تماس اشتباه، سه مورد اعلام حریق کذب و ۹۶ هزار و ۵۱۹ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای انجام ۲ هزار و ۷۲۸ عملیات هزینه شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۱۴۱ نفر مصدوم و ۱۵ نفر از شهروندان نیز فوت شده اند اظهار داشت: آتش نشانان با سرعت عمل و از خودگذشتگی هزار و ۱۵۱ نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند.

پورسینا با اشاره به انجام ۱۸ هزار و ۷۴۷ مورد آموزش اصول ایمنی و ۳۷۷ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف ادامه داد: در این مدت ۴۰۳ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

وی از مهار آتش سوزی انبار بزرگ ضایعات کارتن و کاغذ با تلاش پنج گروه از آتش نشانان همدان خبر داد و افزود: روز گذشته سامانه ۱۲۵ همدان خبری مبنی بر حریق یک انبار بزرگ کارتن و کاغذ با توجه به دپوی مقادیر زیادی ضایعات (کارتن ،کاغذ) در داخل انبار در کوی خضر دریافت کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله ۱۲ آتش نشان در قالب پنج گروه عملیاتی از ایستگاه های مرکز، شاهد و غدیر به محل حادثه اعزام شدند.

پورسینا گفت: بر همین اساس آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل آتش سوزی رساندند و با حجم بسیار گسترده ای از دود و آتش مواجه شدند که شعله های سرکش آتش از انبار به بیرون زبانه کشیده و در حال سرایت به مغازه و ساختمان های مجاور بود.

وی اظهار داشت: آتش نشانان همزمان به چندین گروه عملیاتی تقسیم شده و با رعایت اصول ایمنی ضمن قطع انشعابات بلافاصله عملیات اطفا حریق را از چندین جهت آغاز کردند و پس از سه ساعت تلاش مضاعف و نفس گیر شعله های آتش را مهار و از سرایت حریق به ساختمان های مجاور جلوگیری به عمل آوردند.

آتش نشانان همدان هزار و ۱۵۱ نفر را در حوادث نجات دادند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: آتش نشانان در پایان با اطفا کامل محل حریق و اطمینان از عدم شعله وری مجدد به عملیات خود پایان داده و با ارائه توصیه های لازم به ایستگاه عملیاتی خویش بازگشتند.

پورسینا تاکید کرد: عدم وجود سیستم های اعلام حریق مرکزی و سیستم های اطفا حریق اتوماتیک در برخی انبارها و واحدهای صنعتی، تجاری و عدم رعایت اصول ایمنی و انبار داری باعث گسترش آتش سوزی و بالا رفتن خسارات می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن