Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد

پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : با افزایش پوشش بیمه ای دارو در طرح «دارویار» پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در جلسه با انجمن داروسازان استان با تاکید بر پرداخت به هنگام مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد، به تسویه مطالبات خرداد ماه داروخانه ها، پزشکان و موسسات و مراکز درمانی خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان همدان اشاره کرد و به انجمن داروسازان استان اطمینان خاطر داد که با توجه به منابع تخصیص یافته برای اجرای طرح تغییر سیاست ارزی دارو ، پرداخت ما به التفاوت ارز به موقع انجام خواهد شد و از این حيث مشکلی‌ نخواهد بود.

در این جلسه مقرر شد داروخانه ها اسناد خود را تا سوم ماه بعد به اداره کل ارسال کنند تا مطالبات داروخانه ها سریعتر پرداخت شود.

انجمن داروسازان استان نيز بر تعامل سازنده‌ با اداره کل بیمه سلامت استان تأکید داشتند.

نیاستی با تاکید بر این که بیماران هیچ گونه مبلغ اضافی بابت تهیه داروهای مورد نیاز خود پرداخت نخواهند کرد، گفت: در هر داروخانه ای که بیمار اقدام به خرید دارو نماید مبلغ اضافه ای که نسبت به قبل باید پرداخت شود به عهده بیمه است و از بیمار هیچ وجه اضافه ای گرفته نخواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت اسناد داروئی تیرماه داروخانه های استان تامین شده است و منتظر ارسال اسناد هزینه تیرماه از سوی داروخانه‌ها هستیم و به محض دریافت اسناد، مطالبات تیرماه سالجاری داروخانه‌های استان پرداخت و تسویه می گردد و این تسریع در پرداخت مطالبات کم نظیر و بی سابقه بوده است.

نیاستی در پایان افزود : هم استانی های عزیزی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند ، برای اینکه بتوانند داروهای مورد نیاز خود را مانند قبل تهیه کنند می باید در اسرع وقت با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان نسبت به برقراری پوشش بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند تا متحمل پرداخت های اضافه نشوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن