Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وضعیت بهداشتی استخرهای همدان رصد می‌شود

وضعیت بهداشتی استخرهای همدان رصد می‌شود


مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تیم های بهداشتی دانشگاه به صورت مستمر و ماهانه ضمن پایش وضعیت بهداشتی استخرهای استان، بر اجرای دقیق موازین بهداشتی نظارت و نسبت به صدور اخطار و یا پلمب واحدهای متخلف به صورت جدی اقدام می کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل تابستان میزان حضور علاقه مندان به ورزش های آبی در استخرها افزایش می یابد که تابستان امسال با توجه به فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا و رفع محدودیت های ناشی از آن، شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش شنا در استخرهای استان هستیم.

وی افزود: درهمین ارتباط و با توجه به احتمال بروز آلودگی به واسطه عدم رعایت برخی مولفه های بهداشتی از سوی مراجعان و متولیان استخرها، برنامه نظارت و پایش این مجموعه های ورزشی در سطح استان همدان به صورت مستمر و ماهانه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استان دارای ۲۳ استخر فعال است، تصریح کرد: پایش استخرها در ۲ بخش از جمله وضعیت بهداشتی اماکن شامل رختکن و سرویس بهداشتی و بهسازی محل و همچنین بررسی کیفیت آب استخر(میزان استفاده از مواد ضدوعفونی کننده و بهداشتی) انجام می شود.

به گفته رفعتی، پایش کیفی آب استخرهای شنا شامل سنجش میزان کلر و کدورت آب، کلیفرم باکتری ها، پی اچ سدیم و میزان کلر باقی مانده در آب با استفاده از نمونه های برداشته شده در قسمت های کم عمق و عمیق و همچنین استخر بازی آبی کودکان و جکوزی می شود.

وی گفت: این نمونه ها با استفاده از دستگاه ها و پُرتابل، سنجش شده و در صورت مغایرت با استانداردهای مربوطه برای متصدی واحد در مرحله اول اخطار ۴۸ ساعته صادر و پس از آن بلافاصله پلمب می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: متصدی استخر می تواند با ارائه درخواست و دریافت مجوزهای لازم نسبت به فک پلمب و بازگشایی استخر برای رفع نقص اقدام کرده و پس از انجام فرایندهای لازم دوباره از آب استخر نمونه برداری شده و در صورت مطابق بودن با استانداردها، دستور بازگشایی صادر می شود.

رفعتی افزود: طی سال جاری ۳۷ مورد نمونه برداری و سنجش بهداشتی از استخرهای فعال استان همدان انجام و به آزمایشگاه میکروبی ارسال و از نظر وجود ۲۹۶ میکروارگانیسم مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین علاوه بر استخرهای تفریحی و ورزشی از تنها استخر روباز متعلق به یکی از هتل های استان همدان نیز دراین مدت نمونه برداری شده است.

وی بر ضرورت تصفیه مستمر آب، کلر زنی و بهسازی تاسیسات آبی استخرها تاکید کرد و گفت: مراجعان به استخرها نیز باید بهداشت فردی را رعایت کنند که دراین زمینه دوش گرفتن و استحمام برای رفع آلودگی های احتمالی پیش از ورود به استخر برای افراد الزامی است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از عموم شهروندان خواست مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی به ویژه در استخرها را برای پیگیری از طریق تماس با سامانه شکایت های مردمی ۱۹۰ مراکز بهداشت و سلامت دانشگاه اعلام کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن