Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی معاون محیط زیست همدان خواستار ممنوعیت استقرار صنایع آب بر در استان شد

معاون محیط زیست همدان خواستار ممنوعیت استقرار صنایع آب بر در استان شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با توجه به تنش آبی و خشکسالی های اخیر باید استقرار هرگونه صنایع آب بر در سطح استان ممنوع و از اجرای این طرح ها جلوگیری شود.

به گزارش "همدان نیوز"، سید عادل عربی اظهار داشت: استان همدان چند سالی است که از نظر منابع آبی در وضعیت خوبی به سر نمی برد که نمونه آن تبدیل شدن بخش هایی از دشت کبودرآهنگ و قهاوند به کانون گرد و غبار، به وجود آمدن فروچاله های عمیق و تسریع در روند بیابانی شدن است.

وی اضافه کرد: با وجود استقرار برخی از صنایع پر آب بر در محل هایی که از نظر منابع آبی با بحران مواجه هستند اما مسئولان نسبت به مدیریت منابع آبی با تخصیص پساب به این واحدها موجب سر پا ماندن این واحدها به ویژه در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ شدند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: به منظور مدیریت منابع آبی ضمن تجدید نظر در سیاست گذاری ها باید مشوق هایی برای فعالیت های کم آب بر، حمایت از صنایع پاک و دانش بنیان و محدودیت هایی برای استقرار صنایع آب بر در نظر گرفت.

عربی با بیان اینکه طبق سند آمایش باید از صنایع سبز حمایت شود خاطر نشان کرد: سند آمایش استان همدان با توجه به ظرفیت های هر شهرستان به ویژه شاخص کمی آب هر منطقه تدوین شده که هم اینک وضعیت همه شهرستان ها از نظر وضعیت آب های سطحی و منابع زیر زمینی نامناسب است و شهرستان هایی نظیر کبودرآهنگ و فامنین به عنوان مناطق ممنوعه و دارای وضعیت بحرانی آب معرفی شدند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برای استقرار یک واحد باید وضعیت آب، هوا و خاک دست کم تا یکصد سال آینده این واحد تولیدی مدنظر قرار گیرد پیشنهاد داد: به جای صنایع آب بر می توان صنایع دانش بنیان و برق و الکترونیک را در شهرستان ها متناسب با ظرفیت دایر کرد.

عربی تاکید کرد: یکی از خلاء های موجود در زمینه صنایع آب بر، نبود شاخصی برای تعیین این قبیل واحدها است که در این باره انتظار می رود وزارت نیرو معیاری را برای تشخیص صنایع آب بر نسبت به سایر واحدها تعیین و اعلام کند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن