Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تولد پنج هزار و 318 نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان

تولد پنج هزار و 318 نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان

مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان از تولد ۵ هزار و ۳۱۸ نوزاد در این مرکز آموزشی درمانی خبر داد و گفت:‌ آموزش ترغیب مادران به زایمان طبیعی در دستور کار است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدعلی اشرف حسینی از تولد ۵ هزار و ۳۱۸ نوزاد به روش زایمان طبیعی و سزارین از ابتدای امسال تا ۱۰ دی ماه در مرکز آموزشی و درمانی فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۷۴ مورد دوقلوزایی و ۱۱۰ مورد چندقلوزایی در این بیمارستان به ثبت شده است.

وی با اشاره به آموزش های صورت گرفته از سوی بیمارستان فاطمیه در ترغیب مادران به زایمان طبیعی به خاطر سلامتی مادر و نوزاد گفت: زایمان طبیعی از ایجاد عفونت های بعد از عمل جراحی سزارین به دور است و از آسیب های جسمی همچون پارگی رحم نیز مستثنی خواهد بود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با تاکید به اینکه در زایمان طبیعی عملکرد تنفسی نوزاد و گردش خون او افزایش می یابد افزود: قند خون نوزاد تنظیم و باعث تقویت وابستگی بین مادر و نوزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه سزارین به دلیل عوارضی که برای مادر و جنین دارد جایگزین مناسبی برای زایمان طبیعی نیست خاطرنشان کرد: سزارین زمانی مفید است و ضرورت می یابد که مادر نتواند زایمان طبیعی انجام دهد، زیرا ممکن است سلامت مادر و جنین در اثر زایمان طبیعی به خطر بیفتد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن