Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توزیع سهمیه ای داروی بیماران کرونایی/ در همدان کمبود سرم نداریم

توزیع سهمیه ای داروی بیماران کرونایی/ در همدان کمبود سرم نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: در حال حاضر داروهای مصرفی برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ به صورت سهمیه‌ای در استان توزیع می‌شود.

به گزارش "‌همدان‌نیوز"، دکتر ایرج خدادادی اظهار کرد: در حال حاضر کمبود رمدسیویر در استان نداریم و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیمار بستری در کل استان، را برای تهیه این دارو به داروخانه ها ارجاع دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیک پنجم کروناویروس در استان و شرایط قرمز کرونایی، مصرف داروهایی که برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده می شود، چند ده برابر شده بنابراین برخی از این داروها به صورت سهمیه ای توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه  ادامه داد: این داروها برای مدیریت صحیح در توزیع، به صورت سهمیه ای در اختیار برخی داروخانه ها قرار می گیرند اما برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها مشکلی از نظر کمبود دارو نداریم و تا الان مشکل خاصی به ما گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، ورودی بیمارستان ها کاهش پیدا کند و نیاز به دارو کم شود زیرا ما نمی توانیم برای همه مردم استان دارو تهیه کنیم.

دکتر خدادادی در رابطه با کمبود «سرم» در استان، بیان کرد: در حال حاضر، سرم به صورت سهمیه ای در اختیار ما قرار می گیرد و با توزیع و نظارت ساماندهی شده، خوشبختانه فعلا کمبود سرم در استان همدان، نداریم./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن