Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رعایت ۷۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در اصناف همدان

رعایت ۷۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در اصناف همدان

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان از رعایت ۷۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف خبر داد و گفت: واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمع و فاصله اجتماعی را بیش از ۷۵ درصد رعایت می‌کنند اما متأسفانه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مصطفی‌باقری با اشاره به اینکه بیشترین تخلف عدم‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌هاست، افزود: مشاغلی همچون قصابی، نانوایی، تهیه غذا و سایر مشاغلی که با خوراک مردم در ارتباط هستند برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در بازرسی‌هایی که صورت گرفته بیشترین تخلفات مربوط به نانوایی‌ها بوده است.
وی در ادامه درمورد نحوه نظارت و جریمه اصناف متخلف، افزود: واحدهای نظارتی ما به‌صورت ظهر تا شب بازرسی‌های خود را در سرار شهر انجام داده و در صورت مشاهده واحدهای متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ۳۵۰ هزار تومان جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و اگر از نظر کارشناسان ما عدم رعایت پروتکل بهداشتی توسط واحد مورد نظر دارای اوضاع وخیمی بوده و تهدیدی برای بهداشت عمومی به حساب آید همکاران ما به واحدهای نظارتی وزارت بهداشت گزارش داده و واحد صنفی توسط بازرسان وزارت بهداشت پملپ خواهد شد.
این مقام مسئول در مورد تعداد بازرسی‌های انجام شده در سال‌جاری، اظهار کرد: ۳۵۰۰ فقره بازرسی در سال‌جاری انجام شده که ۵۰۰ فقره مربوط به تعطیلی بازار،۲۰۰ فقره پلمب کرونایی، بیش از ۹۰ فقره پلمب به دلیل نداشتن پروانه کسب و همچنین به بیش از ۴۰۰ شکایت مردمی رسیدگی شده و از مردم عزیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ گزارش داده یا با خط مستقیم دبیرخانه بازرسی اصناف با شماره ۳۲۵۲۰۳۵۶تماس بگیرند یا به‌صورت حضوری به واحد رسیدگی شکایات اتاق اصناف در آرامگاه بوعلی سینا مراجعه کنند.
باقری شایعه تعطیلی اصناف در آستانه پیک پنجم کرونا را تکذیب کرد و گفت: هنوز از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری به ما ابلاغ نشده و همچنان منتظر دستور هستیم.
این مقام مسئول در پایان درمورد نظارات بر شبکه توزیع مرغ، افزود: نظارت جدی بر شبکه توزیع مرغ داریم و با هرگونه فروش بیشتر از نرخ مصوب ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان و همچنین فروش اجباری مغازه‌داران برخورد جدی خواهیم داشت./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن