Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 78 درصد همدانی‌ها فاصله‌گذاری را رعایت می‌کنند

78 درصد همدانی‌ها فاصله‌گذاری را رعایت می‌کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: براساس بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته مشخص شد که ۷۸ درصد مردم این استان برای محافظت خود در برابر ویروس کرونا فاصله گذاری فیزیکی را رعایت می کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر لیدا رفعتی بیان کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی از دهم تا هفدهم خرداد مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۵۰ درصد سپس مطب ها ۷۱، آرمستان ها، مهد کودک و پایانه مسافربری ۷۵ درصد، رستوران ۷۷ و نانوایی ۷۹ درصد است.

وی اضافه کرد: ۳۳ هزار و ۶۰۳ واحد صنفی و مراکز فعال در این استان وجود دارد که این مراکز چهارهزار و ۵۲۸ مورد در یک هفته گذشته بازرسی شدند که از این تعداد ۸۵ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به پایانه های مسافربری درون شهری و مراکز ورزشی با ۵۰ درصد و جایگاه سوخت و مهدکودک ها ۷۵ درصد و بیشترین مربوط به فرودگاه، زندان، مراکز کشاورزی و دامپروری و صنایع تولیدی نفت و گاز با ۱۰۰ درصد است.

دکتر رفعتی همچنین میزان استفاده از ماسک در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را ۷۸ درصد عنوان کرد و گفت: ۷۱ درصد مراجعان، خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان در مطب ها، ۷۲ درصد مراجعان به کارگاه و صنایع کوچک و ۷۵ درصد مراجعان و خدمات دهندگان در دفاتر پلیس + ۱۰ مراکز پیشخوان، پایانه مسافربری درون شهری، مهدکودک ها، سوپرمارکت و خوار بار فروشی از ماسک استفاده کردند.

وی گفت: متصدیان ۵۷۶ واحد متخلف در یک هفته گذشته به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و برای آنها اخطاریه صادر شده است که بیشترین آن مربوط به سوپرمارکت و خواروبار فروشی با ۱۷۳پرونده، کارگاه و صنایع کوچک با ۱۰۶ و نانوایی با ۶۰ پرونده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه افزود: همچنین ۲۳ واحد متخلف در یک هفته گذشته پلمب شد که شامل هشت سوپرمارکت و خواروبار فروشی، سه نانوایی، یک رستواران و ۱۱ مورد سایر اماکن و مراکز است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن