Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیماران موج سوم بدحال‌ترند/ همدان به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی

بیماران موج سوم بدحال‌ترند/ همدان به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اعلام اینکه پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، گفت: در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک های قبلی بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"،دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: با ادامه این روند علاوه بر خستگی و فرسودگی کادر درمان با کمبود تخت در ICU نیز مواجه خواهیم شد بنابراین مردم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس مطرح کرد: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۵۶۶ بیمار بستری و ۶۷۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.
جلیلی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان رو به افزایش است و همدان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد، افزود: طی ۲۴ ساعت روز گذشته تست کرونای ۹۵ شهروند همدانی مثبت گزارش شده است و شش نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.
وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۴۰۴ نفر با علائم بیماری کرونا به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش عادی و ۳۹ نفر در ICU بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.
جلیلی با بیان اینکه در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک های قبلی بدحال تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می شوند، اعلام کرد: ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی نقش مؤثری داشته و اینکه افرادی که کمبود ویتامین D دارند بیشتر به کرونا مبتلا می شوند، جزء مباحث حاشیه ای است چراکه آزمایش های انجام شده نشان می دهد هم کسانی که کمبود ویتامین D دارند و هم سایر افراد به کرونا مبتلا می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه پزشکان ویتامین D را برای مراجعان خود تجویز می کنند، تصریح کرد: پیگیر افزایش تعداد تخت های بستری و جذب نیرو هستیم به طوریکه تاکنون ۱۰۱۰ نفر از کادردرمان به کرونا مبتلا شدند و خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و اکثراً رو به بهبود هستند.
جلیلی با بیان اینکه در اسفند و فروردین بیماری کرونا به صورت تک گیر بود و یکی از اعضای خانواده مبتلا می شدند اما اکنون بیشتر اعضای خانواده درگیر بیماری می شوند، تصریح کرد: کودکان بیشتر ناقل بوده و بیماری کرونا را به خانواده هایشان منتقل می کنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن