Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرتکول‌های بهداشتی در روزبازارهای همدان رعایت نمی‌شود

پرتکول‌های بهداشتی در روزبازارهای همدان رعایت نمی‌شود

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی در روزبازار، جمعه بازار و بازارهای هفتگی این استان رعایت نمی‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: طبق آخرین بازدید صورت گرفته از وضعیت روزبازار که روز گذشته صورت گرفت می توان گفت که بیشتر فروشندگان و مشتریان از ماسک برای محافظت از خود استفاده نکرده بودند.
وی اضافه کرد: شهروندان حاضر در جمعه بازار بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خرید روزمره پرداخته در حالیکه این قبیل تجمعات موجب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان شده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بهترین راهکار برای پیشگیری از تجمع در این قبیل بازارها و کاهش شیوع ویروس کرونا، تعطیل کردن روزبازارها تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی است.
رفعتی گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، اداری و صنعتی در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته گذشته از چهارهزار و ۵۰۲ مرکز و اماکن بازدید شد.
وی افزود: سه هزار و ۲۲۸ واحد معادل ۷۲ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند همچنین متصدیان سه هزار و ۵۴ واحد معادل ۶۸ درصد از ماسک استفاده کرده بودند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: وضعیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز بررسی شد که ۶۵ درصد معادل ۲ هزار و ۹۲۲ واحد به این مولفه توجه داشتند.
رفعتی اضافه کرد: برای ۴۳۰ واحد متخلف اخطاریه صادر و به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین صنف به ترتیب سوپرمارکت و خواربار فروشی با ۱۳۰ واحد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک (زیر ۲۵ نفر) با ۱۰۶ واحد، نانوایی ۷۳ و رستوران ۳۴ واحد متخلف است.
وی با بیان اینکه ۳۴ واحد متخلف در یک هفته گذشته پلمب شد گفت: ۱۱ نانوایی، ۱۰ سوپرمارکت و خواربار فروشی، ۶ پاساژ، چهار رستوران، یک داروخانه، یک مرکز پلیس +۱۰ و یک دفتر پیشخوان در همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن