Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نرخ کرونا در همدان پایین است اما همچنان جدی بگیریم

نرخ کرونا در همدان پایین است اما همچنان جدی بگیریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این استان از جمله استان‌هایی با نرخ پایین ابتلا به کرونا است، گفت: این به معنای بالا بودن جمعیت حساس در این استان و همچنین قابلیت موج اپیدمی این ویروس است.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر منوچهر کرمی بیان کرد: اهالی این استان بسیار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین انتظار می رود همچنان این ویروس را جدی بگیرند و هوشمندانه و با رعایت اصول و نکات بهداشتی از مراجعه های غیرضروری به خارج از منزل پرهیز کنند.

وی درباره احتمال بروز موج اپیدمی کرونا هشدار داد و افزود: همچنان بر مدیریت مردمی ویروس کرونا در استان همدان تاکید دارم یعنی اصناف و کسبه بدانند که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در گام نخست آنها و خانواده هایشان در معرض خطر ابتلا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مراجعه های غیرضروری به سطح شهر همچون مورد اخیر دریافت سیم کارت رایگان، خریدهای غیرضروری و حتی روزانه می تواند برای مردم مشکل جدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: بنابراین از مردم می خواهیم این هشدارها را جدی بگیرند تا با بستری شدن شمار زیادی از شهروندان در بیمارستان ها و تکمیل شدن ظرفیت مراکز درمانی مواجه نشویم.

دکتر کرمی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط کارکنان مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشی، زندان ها و مراکزی که به صورت خوابگاهی و شبانه اداره می شوند، ضروری است، گفت: رعایت نکردن نکات بهداشتی در این حوزه ها می تواند بیماری را به فضاهای بسته هدایت کرده و ساکنان این مجموعه ها را دچار مشکل جدی کند.

وی ادامه داد: بنابراین کارکنان بیمارستان ها و فعالان در مراکز خاص باید نکات بهداشتی را در محیط خانه و محل کار دوچندان رعایت و این کار را برای خود علاوه بر دلسوزی یک مسوولیت اجتماعی تلقی کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن