Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مسمومیت ۱۹ همدانی با گاز CO/اورژانس همدان ۲۰۰ نیرو نیاز دارد

مسمومیت ۱۹ همدانی با گاز CO/اورژانس همدان ۲۰۰ نیرو نیاز دارد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: ۱۹ نفر در استان همدان از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آذرماه امسال بر اثر مسمومیت با گازco مصدوم شدند که از این تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، حبیب معصومی در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه طرح زمستانی از ۲۰ آذرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: شش آمبولانس به مرکز اضافه شده که در این طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معصومی با اشاره به سرمازدگی و تروما در ایام زمستان، خاطرنشان کرد: آموزش هایی در این زمینه به مردم و پرسنل ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۰۰ نفر مصدوم چهارشنبه سوری داریم که تعدادی از آنها قبل از این روز مصدوم می شوند و با توجه به این موضوع آموزش به مردم داده خواهد شد.
معصومی با اشاره به وقوع ۱۸ هزار و ۵۰۰ آتش سوزی در کشور، یادآور شد: آنچه که در حوزه اورژانس مهم است هماهنگی برای جلوگیری از خسارات جانی در این حوادث است و با روش های مختلف آموزشی در این زمینه اقدام خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در بخش حوادث ترافیکی در هفت ماهه ابتدایی امسال ۳۳۷ نفر و در هفت ماهه ابتدایی سال قبل ۲۸۹ نفر فوت کرده اند که ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد و این میزان افزایش برای اولین بار اتفاق افتاده است.
معصومی با بیان اینکه ۳۷ نفر در آبان ماه سال قبل و ۳۴ نفر در آبان امسال جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: در مجموع هفت ماهه آمار فوت ۴۵ نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی با اشاره به محل فوت درگذشتگان حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: محل حادثه، در حین انتقال، در بیمارستان، پس از مرخصی و در منزل و محل نامعلوم، پنج مکانی است که ممکن است افراد جان خود را از دست بدهند.
معصومی با بیان اینکه از هر ۷۳ نفر مصدوم تصادفات یک نفر جان خود را از دست می دهد، گفت: باید شاخص ها برای مرگ این مصدومان مورد بررسی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: هشت درصد تولید ناخالص ملی برای حوادث ترافیکی، هشت درصد برای حوادث غیرمترقبه و یک درصد برای بیماری های غیرواگیر هزینه می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر ایمن سازی اماکن مختلف و تجهیز با کپسول گاز، اظهار داشت: این موضوع باید مورد مطالبه قرار بگیرد که ساختمان ها ایمن شوند.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ نقطه حادثه خیز توسط اورژانس در استان شناسایی شده است، گفت: این آمار به استانداری، پلیس و راهداری ارائه شده است.
معصومی با اشاره به اینکه ۴۰ شماره تلفن سه رقمی در سازمان های امدادی کشور وجود دارد، تصریح کرد: این تعدد شماره ها مردم را با مشکل روبه رو می کند که با توجه به این موضوع قرار بر این شده که پرسنل سازمان های امدادی در یک محل و با یک شماره پاسخگوی مردم باشند.
وی ادامه داد: در بخش اورژانس هوایی از مرداد سال ۹۳ هلی کوپتر در استان مستقر بوده و تا امروز ۳۱۲ پرواز داشته که بیماران را از محل حوادث، ارتفاعات و بیمارستان های شهرستان ها به همدان منتقل کرده که فامنین، کبودرآهنگ و نهاوند بیشترین استفاده از بالگرد را داشته اند.
معصومی گفت: شهرستان های استان همدان جز بهار، رزن و اسدآباد فاقد پد بالگرد هستند و در مجموع ۵۰ نقطه برای ایجاد پد بالگرد شناسایی و از این تعداد ۲۰ پد ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۶۹ نفر در کشور از ابتدای مهر ماه تا ۱۵ آذر به دلیل مسمویت با گاز به بیمارستان ها منتقل شده که ۹۷ نفر جان خود را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: ۱۹ مصدوم در همدان به بیمارستان ها منتقل شده و سه نفر جان باخته اند.
معصومی همچنین تصریح کرد: جابجایی مواد شیمیایی مختلف در محورهای مواصلاتی با دستورالعمل خاصی صورت می گیرد و نوع وسیله نقلیه، ایمنی و لباس مخصوص رانندگان در آن لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه با برگزاری آزمون استخدامی ۴۰ نیروی انسانی پیمانی تا پایان سال جذب می شوند، اظهار داشت: ۱۱ ساختمان اورژانس در حال ساخت است که دو ساختمان در ملایر و تویسرکان تحویل داده شده است.
معصومی با اشاره به اضافه شدن ۱۲ آمبولانس از ابتدای سال به استان، یادآور شد: قیمت شش آمبولانس یک میلیارد تومان و مابقی ۱.۳ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه استان ۵۶ پایگاه اورژانس دارد، خاطرنشان کرد: سه پایگاه نیز در استان باید ساخته شود.
رئیس مرکز حوادث فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به درخواست سهمیه ۷۰۰ لیتری بنزین برای آمبولانس ها، تصریح کرد: با این وجود میزان نیاز اورژانس بیش از این سهمیه است.
معصومی افزود: مردم برای شکایت از اورژانس می توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند که هم در این سامانه و هم در ۱۱۵ تمام مکالمات ضبط خواهد شد و به شفافیت در عملکرد کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کشور تنها هفت بالگرد مخصوص جابجایی بیماران دارد، گفت: در صورت از بین رفتن تحریم

ها بالگردهایی خریداری و به همدان نیز بالگرد اختصاص خواهد یافت.
معصومی با اشاره به اینکه سالیانه ۵۰۰ هزار تماس با ۱۱۵ ثبت می شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از این تماس ها بی ارتباط است و خوشبختانه مزاحمت ها کاهش یافته است.
وی میانگین رسیدن اورژانس به محل حادثه در سطح شهر همدان شش دقیقه است، تصریح کرد: این میانگین در راه ها هشت دقیقه است که بر اساس استاندارد باید زیر ۱۲ دقیقه باشد.
معصومی با بیان اینکه استان یکصد آمبولانس دارد، گفت: ۳۰ دستگاه در مراکز بهداشت و بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند و در سه موسسه آمبولانس خصوصی نیز دستگاه هایی در اختیار دارند.
وی ادامه داد: خودروهایی مخصوص حمل جسد هستند که باید دارای رنگ مشکی و بدون آلارم باشند و با عنوان آمبولانس تردد نداشته باشند.
معصومی گفت: بر اساس ماموریت های اورژانس ۱۳۰ اقدام به خودکشی به طور میانگین در طول سال در استان همدان اتفاق می افتد که نیمی به مرگ منجر می شود.
وی افزود: در طول سال قبل ۵۰ هزار ماموریت انجام شده و امسال ماهیانه به طور میانگین پنج هزار ماموریت انجام می شود که ۲۱ درصد به حوادث ترافیکی اختصاص دارد که تا پیان سال به ۶۰ هزار ماموریت می رسد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: تعداد ماموریت ها در سال ۸۵ نزدیک به ۱۲ هزار نفر بوده و آمار ماموریت ها امروز پنج برابر شده درحالیکه جمعیت استان پنج برابر نشده و این نشان می دهد که آگاهی و دسترسی به اورژانس نیز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اورژانس ۳۳۰ پرسنل دارد که باید ۲۰۰ نفر دیگر نیز جذب شود، خاطرنشان کرد: قرار شده که تا پنج سال مشکل کمبود نیرو برطرف شود و تمام پایگاه هایی که باید تا پایان سال ۱۴۰۰ راه اندازی کند، احداث شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن