Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فریب تبلیغات جذاب فضای مجازی را نخورید

فریب تبلیغات جذاب فضای مجازی را نخورید

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف یک پرونده کلاهبردار اینترنتی با ترفند فیشینگ از حساب چند شهروند ملایری خبر داد و گفت :کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی‌بخشی فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ملایری ضمن مراجعه به پلیس فتا ، با ارائه پرونده شکایت مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب خود عنوان کرد مدتی است که مبالغی از حساب بانکی من بصورت اینترنتی برداشت می شود که تقاضای رسیدگی دارم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: با توجه به شکایت صورت‌گرفته و با هماهنگی مقام قضایی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته مشخص‌ شد متهم علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد دیگری نیز کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد : در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد برداشت‌ از حساب شاکی با استفاده از چند خط تلفن همراه صورت‌گرفته و مبلغ برداشتی نیز از طریق سامانه‌های پرداخت موبایلی انتقال یافته است که سرانجام با بررسی‌های فنی و تخصصی انجام شده، متهم به هویت معلوم ساکن یکی از روستاهای شهرستان ملایر مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ علی‌بخشی گفت: ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، متهم به پلیس فتا احضار شد و پس از بررسی گوشی تلفن همراه و رایانه متهم مستندات مربوطه در خصوص ساخت درگاه جعلی بانکی و همچنین اطلاعات کارت بانکی شاکی و چند کارت بانکی دیگر یافت شد .

وی بیان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مدارک موجود ضمن اقرار به جرم خود عنوان کرد که با طراحی نرم‌افزارهای موبایلی و ایجاد درگاه جعلی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اقدام به دریافت  اطلاعات حساب بانکی اشخاص نموده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب‌ها می‌کردم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

این مقام انتظامی اظهارکرد: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌ کنند.متاسفانه برخی از کاربران فـریـب تبلیـغات جـذاب و قیـمت های کـاذب مـوجـود بر روی برخی از سایت های تبلیـغاتی و فروشگاههای اینترنتی را می خـورند و به راحتی در دام فیشرها گرفتار می شوند.

سرهنگ علیبخشی درپایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن