Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تشکیل کانون سلامت در بیش از 15 درصد از محلات همدان

تشکیل کانون سلامت در بیش از 15 درصد از محلات همدان

رییس اداره همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا پایان سال جاری در 15 الی 20 درصد محلات استان کانون سلامت محله تشکیل و آماده ارائه خدمات هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، آزیتا نیک‌روش با اشاره به فعالیت‌های اجرایی و پژوهشی معاونت اجتماعی دانشگاه اظهار کرد: تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی مبنی بر اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی در راستای اجتماعی‌سازی سلامت منعقد شده و همچنین در خصوص پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استانداری نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است که جزو اقدامات مهم اجرایی معاونت اجتماعی بوده است.

در ادامه طبق پیشنهاد رییس دانشگاه مقرر شد نماینده دفتر نهاد رهبری عضو دبیرخانه کاهش آسیب و اعتیاد شود.

آزیتا نیک‌روش توضیحاتی در مورد اقدامات ستاد  آسیب های اجتماعی بیان کرد و عناوین این آسیبها را برشمرد.

وی از جمله آسیب‌های اجتماعی استان را شامل اختلالات روانی و خودکشی و همچنین مسائل محیطی و فرهنگی دانشجویی دانست و  افزود: شاخص های پیشنهادی توسط این معاونت تدوین و جهت تسویب در هیئت امنای دانشگاه ها به وزارت متبوع ارسال شد.

رییس اداره همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه کمپین اطلاع رسانی با همکاری معاونت بهداشتی تشکیل شده است یادآور شد که موضوع خشونت انتخاب شده و این طرح تحقیقاتی در چند مرکز جامع سلامت در حال اجرا است.

وی به تدوین سند اجتماعی شدن سلامت اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته دستور تدوین سند اجتماعی شدن سلامت توسط وزیر بهداشت صادر شد و تنها دانشگاهی که این سند را تدوین و ارسال کرد دانشگاه علوم پزشکی همدان بود که در حال حاضر این سند تدوین و ویریش لازم انجام شده است.

نیک روش یکی از تکالیف تعیین شده توسط وزارت بهداشت در راستای اجتماعی شدن سلامت را تشکیل کانون و مجمع سلامت محلات دانست و افزود: این کانون‌ها شامل دو فاز ساختاری است و در فاز تثبیت و توسعه کانون‌ به خود مردم واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری در 15 الی 20 درصد محلات استان کانون سلامت محله تشکیل خواهد شد.

رییس اداره همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی  خاطر‌نشان کرد که در برنامه‌های پژوهشی معاونت اجتماعی تشکیل کمیته HSR و تعیین اولویت‌های پژوهشی صورت گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن