Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی خدمات‌رسانی به دو میلیون و 600 هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان

خدمات‌رسانی به دو میلیون و 600 هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: 2 میلیون و 60 هزار بیمار به صورت سرپایی به پزشکان و مراکز پاراکلینیک در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در 10 ماهه سال جاری مراجعه کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا صفری با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به پزشک عمومی در این مدت رشد هشت درصدی، داشته است افزود: همچنین رشد 24 درصدی در دندانپزشکی، رشد 6 درصدی در مراجعه به متخصصان، رشد پنج درصدی در رادیولوژی و رشد هشت درصدی در آزمایشگاه در 10 ماه امسال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن 10 تخت به تخت های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی، در 10 ماهه امسال شاهد رشد 10 درصدی بیماران بستری، رشد سه درصدی اعمال جراحی و رشد 13 درصدی زایمان بوده ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: هم اکنون ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی ما بالای 78 درصد است و از نظر کیفی برنامه ما این است که تعداد بیمار ویزیت شده در ساعت باید در حد معقول باشد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر با اجرای طرح های بسیار خوب در حوزه بهداشت و درمانی استان همدان، انقلاب عمرانی در حوزه درمان تامین اجتماعی استان ایجاد شده است افزود: تا پایان امسال طرح های بزرگی در سطح استان بهره برداری می شود که تمامی این طرح ها در راستای اجرای به حق خواسته ها و نیازهای مردم استان است.

وی درمانگاه تامین اجتماعی رزن را یکی از مهمترین طرح های حوزه درمان استان برشمرد و افزود: این درمانگاه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای 2 هزارو 800 مترمربع احداث و حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای خرید زمین و احداث درمانگاه هزینه شد.

صفری ادامه داد: آزمون محلی برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز این درمانگاه برگزار شده و حدود 16 نیرو آماده اشتغال در این درمانگاه هستند که تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال و انبار دارویی این بیمارستان با اعتبار 40 میلیارد ریال نیز آماده بهره برداری است.

وی اجرای هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر با 23 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: آبان ماه امسال با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مرحله نخست هتلینگ این بیمارستان افتتاح شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: همچنین طرح های دیگری همچون زایشگاه و استانداردسازی فضای فیزیکی CSSD بیمارستان دکتر غرضی ملایر با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 15 میلیارد ریال در دست اجرا است که اوایل سال آینده بهره برداری می شود.

صفری اضافه کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال تویسرکان با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، اورژانس بیمارستان آتیه همدان با 18 میلیارد ریال و MRI این بیمارستان با 75 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: در برنامه عملیاتی بیمارستان آتیه همدان اجرای لاندری این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال را در دست اقدام داریم که امسال این طرح آغاز و سال آینده به بهره برداری می رسد.

صفری همچنین از دیگر اقدامات عمده بخش درمان تامین اجتماعی استان همدان به شروع عملیات اجرایی درمانگاه بهار اشاره کرد و گفت: علاوه بر این با موافقت سازمان تامین اجتماعی مراحل مقدماتی احداث پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ملایر آغاز و از سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.

وی با بیان اینکه زمین پلی کلینیک تامین شده و نیاز به هزینه کرد اعتبار ندارد ادامه داد: هنوز هزینه های لازم برای ساخت و ساز و تجهیزات پلی کلینیک تخصصی ملایر برآورد نشده، اما طبق پیش بینی های انجام شده حدود 30 تا 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه موفقیت ما در تمامی بخش ها و حوزه های درمان تامین اجتماعی استان چشمگیر است، اظهار کرد: ما در بخش سرپایی همچنان مشکل داریم که در این راستا تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح رضایتمندی به کار گرفته ایم.

صفری ادامه داد: تمامی همکاران ما در بخش درمان بیشتر از حد توان خود مشغول ارائه خدمت هستند، در حالیکه تعداد نیروهای ما ثابت است و فضای فیزیکی موجود اجازه افزایش تعداد نیروها را نمی دهد و این امر موجب نارضایتی مردم در بخش سرپایی شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن