Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمار طلاق همدان در سراشیبی/ تولد 16 هزار نوزاد در همدان

آمار طلاق همدان در سراشیبی/ تولد 16 هزار نوزاد در همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه بررسی داده های آماری بیانگر کاهش آمار طلاق در این استان است گفت: واقعه طلاق در 6 ماهه امسال در این استان 2.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود علیپور روز سه شنبه در شورای راهبردی جمعیت استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 914 واقعه طلاق در نیمه نخست امسال در این استان ثبت شده است اضافه کرد: نسبت ازدواج به طلاق پنج است یعنی از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود و آمار طلاق در نیمه دوم سال بیشتر است.

وی با ذکر اینکه روند کاهشی طلاق از سال گذشته آغاز شده اظهارکرد: نسبت ازدواج به طلاق از سال 80 تا 95 در حال نوسان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: 165 هزار واقعه ولادت و 57 هزار واقعه فوت از سال 90 تا 95 ثبت شده که با وجود تفاضل 108 هزار نفری بین موالید و مرگ و میر ولی کاهش آمار جمعیت در همدان محسوس است.

علیپور افزود: طبق آمار سرشماری نفوس مسکن سال 95 حدود 74 درصد جمعیت کشور شهری و مابقی روستانشین هستند ولی این آمار در استان همدان 63.1 درصد شهرنشین را شامل می شود که در این ارتباط همدان رتبه 23 کشور را دارد.

وی با ذکر اینکه همدان جوانترین جمعیت کشور را دارد اضافه کرد: متناسب با تعریف گروه سنی جامعه فعال می توان عنوان کرد که هم اینک 70.1 درصد جمعیت همدان جوان هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیان کرد: در 6 ماهه سال جاری 16 هزار و 373 واقعه ولادت در این استان ثبت شده که نسبت به زمان مشابه یک هزار و 200 نفر کاهش داشته است.

علیپور افزود: هشت هزار و 457 نفر معادل 51.6 درصد نوزادان متولد شده در سال جاری پسر و هفت هزار و 916 نفر از نوزدان دختر هستند.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود به طور متوسط هر چهار ساعت یک نوزاد در استان همدان متولد می شود.

وی با ذکر اینکه نرخ شهرنشینی در این استان رو به افزایش است بیان کرد: آمار ولادت در شهرها 4.9 درصد و روستایی 14 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آمار ولادت در شهرهای فامنین و قهاوند رشد مثبت داشته ولی در مابقی شهرستانها این آمار منفی است و همدان با 10.8 و نهاوند با 10 درصد رشد منفی بیشترین میزان کاهش موالید را دارند.

مدیرکل ثبت احوال همدان ادامه داد: آمار ولادت بر حسب سن مادران نشان می دهد که سن ازدواج افزایش داشته و مادران بین 25 تا 29 سال با 30 درصد بیشترین سهم را در این زمینه دارند.

علیپور گفت: سهم زنان بالای 30 سال در باروری 41.4 درصد در سال 95 بود که در نیمه نخست امسال به حدود 41.6 درصد رسید.

استان همدان با یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر جمعیت 2.2 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن