Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شرط ثبت ازدواج در همدان/برابری تعداد دختران و پسران مجرد در کشور

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان مطرح کرد:
شرط ثبت ازدواج در همدان/برابری تعداد دختران و پسران مجرد در کشور

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت:۱۵۶ هزار نفر در کشور به سن تجرد قطعی رسیدند که ۶۰ هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مهرداد نادری فر در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان اینکه سن تجرد قطعی برای آقایان ۵۲ سال و برای خانم‌ها ۴۹ سال است، اظهار داشت: یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر ایرانی سنی بیش از سن متعارف ازدواج دارند که 560 هزار نفر آقا و مابقی خانم هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون نفر در کشور با شرایط برابر ۵.۵ میلیون نفر خانم و آقا در سن ازدواج قرار دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه جوانان هم فرصت و هم تهدید هستند، یادآور شد: این جوانان سرمایه هایی هستند که می توانند در بخش های مختلف به کار گرفته شوند و اگر فرصت بروز و ظهور برایشان فراهم نشود به تهدید تبدیل خواهند شد.

نادری فر با اشاره به وضعیت همدان در زمینه ازدواج و طلاق، خاطرنشان کرد: رشد طلاق و کاهش ازدواج در همدان کمتر از نیمی از استانهای کشور است هرچند آمار بالای طلاق در استان شایسته نیست.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ رشد طلاق در همدان متوقف شده و در 10 ماهه امسال نیز طلاق نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

نادری فر با بیان اینکه مجمع خیرین در تمام شهرستانهای استان فعال است، اظهار داشت: مراکز مشاوره نیز در همدان فعالی هستند که در حال حاضر شاهد تعدد مراکز مشاوره در استان هستیم و برنامه ریزی شده تا نظارت بر مراکز متعدد استان وجود داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: بنیاد صیانت از خانواده استان مجوز تأسیس دریافت کرده و این بنیاد به تدریج در سراسر استان گسترش خواهد یافت.

وی با تأکید براینکه هیچ ازدواجی در استان صورت نمی گیرد مگر اینکه زوجین در کلاس مهارت های زندگی شرکت کنند، گفت: در طول سه ماه اجرای طرح آموزش زوجین پیش از ثبت ازدواج، در دیماه ۶۱۹ زوج، بهمن ماه ۵۰۴ زوج و اسفندماه ۲۹۰ زوج آموزش دیدند.

نادری فر با بیان اینکه در راستای کاهش آمار طلاق، مراکز مشاوره پیش از ازدواج در استان تا پایان فروردین ماه کامل خواهد شد، اظهار داشت: در حوزه پرداخت وام ازدواج، همدان با رشد 364 درصدی اعتبارات و رشد ۲۰ درصدی تعداد فقره پراختی روبه رو است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت کارمندان مجرد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مأموریت پیدا کرده که راهکارهای قانونی برای کاهش آمار تجرد کارمندان را بررسی کرده و ارائه دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز دو کلاس جهت آموزش و مشاوره زوجین در همدان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه یک هزار و ۲۹۵ نفر از زوجین پیش از ثبت ازدواج در کلاس های مهارت های زندگی شرکت کردند.

سعید گلستانی افزود: در سال آینده این کلاس آموزشی برای تمام زوجین برگزار خواهد شد.

گلستانی با بیان اینکه با همکاری بهزیستی و جهاد دانشگاهی طرح در استان اجرا خواهد شد، گفت: ۱۵ هزار تومان از هر زوج دریافت و هزینه‌ طرح از این مسیر تأمین می شود چرا که نمی توان منتظر بودجه دولتی بود.

وی ادامه داد: استاندار وعده اختصاص ۱۰۰ میلیون توکام به این طرح داده بود که هنوز محقق نشده است.

گلستانی با بیان اینکه در حوزه دبیرستان و دانشگاه ها، جلسات آموزشی برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن