Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مردم از دست‌فروشان و خودروها آجیل نخرند

كارشناس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
مردم از دست‌فروشان و خودروها آجیل نخرند

كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرینی، آجيل و خوراكي‎هاي مصرفی خود را از مراکز فروش مجاز خریداری کنيد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکی همدان، ليلا مهرانديش با اشاره به ضرورت تغذيه سالم در ايام نوروز افزود: در خرید شیرینی به بسته‎بندی آن توجه کنيد و شیرینی‏‌های تر را حتماً در یخچال نگهداری کنید و در جعبه شیرینی را برای حفظ بهداشت باز نگذاريد.

وي اظهار كرد: بسته‎بندی‎های شیرینی باید دارای مجوزهای وزارت بهداشت و علامت استاندارد باشد؛ همچنین مشخصات قنادی از جمله نام، نشانی و حتی آرم مخصوص آن قنادی بر روی بسته‌‏بندی درج شده باشد و از خرید شیرینی از دستفروش‎‌ها خودداری کنید و این مواد را از محل‌‎های مشخص و قنادی‌‏های دارای مجوز تهیه کنيد.

مهرانديش تصريح كرد: آجیل‌هایی كه كرم‎زده، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه‌‏هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته‏‌هایی که بیش از حد قرمز باشند، از نمونه‌هاي آجیل‏‌های رنگی، نامرغوب و غیر بهداشتی هستند.

كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه افزود: با وجود اینكه مصرف آجیل‎های بسته‏‎بندی شده و دارای همه علائم تضمین‎کننده سلامت کالا مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است؛ اما خرید این نوع آجیل، همه ملاک‎های یک خرید مناسب را داراست.

مهرانديش توصيه كرد: هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌‎ها و یا اتومبیل‌‎هایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‏‌پردازند، خودداری كنند و آجیل‌‎ها را از محل‎‌های مشخص، مراكز آجیل‌‏فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‎‌فروشی و یا قنادی‌‎های دارای مجوز تهیه كنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن