Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بالگرد اورژانس همدان مادر باردار کردستانی را نجات داد

بالگرد اورژانس همدان مادر باردار کردستانی را نجات داد

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مادر باردار گرفتار در برف واقع در کوهستان‎های روستای هرمیدول کردستان در نوار مرزی کشور عراق توسط امداد هوایی دانشگاه نجات یافت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، عباس اولیاسمیع افزود: بر اساس اعلام وضعیت اورژانسی مادر باردار در کوه‌های برفگیر کردستان اورژانس هوایی 115 دانشگاه برای نجات این زن باردار به روستای هرمیدول کردستان در نوار مرزی عراق پرواز کرد.

وی اضافه کرد: بالگرد فوریت‎های پزشکی دانشگاه به دلیل کوهستانی بودن و انباشته شدن یک و نیم متری برف قادر به نشستن نشد و به ناچار بر پشت بام یکی از خانه‎هایی که به صورت پلکانی در دامنه کوه ساخته شده بود، به صورت هاور قرار گرفت.

اولیاسمیع افزود: عوامل اورژانس حدود 200 متر داخل برف سنگین پیاده‌‏روی کردند و با اقدامات پیش‎بیمارستانی، بانوی باردار را به یکی از خانه‎های ایمن انتقال دادند.

وی خاطرنشان کرد: بالگرد فوریت‌‏های پزشکی دانشگاه به حالت معلق در ارتفاع نیم متری از پشت بام قرار گرفت و خانم 29 ساله باردار که از پنج روز پیش دچار درد در ناحیه سمت راست شکم شده بود را به فرودگاه سنندج منتقل کرد. این مادر پس از انجام مراقبت‎های پیش‌بیمارستانی با سلامت کامل به مرکز درمانی منتقل شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن