Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آخرین خبرها از عملیات امداد در ساختمان پلاسکو

آخرین خبرها از عملیات امداد در ساختمان پلاسکو

کمک رسانی در میان آوارهای ساختمان پلاسکو، بدو وقفه ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، اورژانس کشور نیز اعلام کرد کل مصدومان این حادثه 114 نفر هستند که 77 نفر در محل درمان و 37 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

بنابر اعلام اورژانس در حال حاضر فقط 5 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند. با ادامه عملیات در محل حادثه، ماشین های حمل ضایعات یکی پس از دیگری با انبوهی از آهن پاره و ضایعات از محوطه خارج می شوند.

آتش‌نشانان در تلاشند در قسمت‌های شمالی و جنوبی ساختمان، راهی به لایه های زیرین بیابند. با افزایش آواربرداری، حجم دود و آتش نیز بیشتر شده است.

گیل آبادی سخنگوی شهرداری تهران گفت: دیشب پیکر دو تن از شهدای این حادثه از زیر آوار بیرون آورده شد.

نیروهای امدادی برای تسریع در کمک رسانی، شب گذشته ساختمان مجاور پلاسکو را تخریب کردند.

شهردار تهران گفت: همه ظرفیت ها و امکانات برای رسیدن به طبقات زیرین و احتمال رسیدن به آتش نشانان زنده را به کار گرفته ایم هرچند درجه حرارت در زیر آوار بیش از 200 درجه است و با این شرایط احتمال اینکه کسی زنده باشد کم است.

قالیباف افزود : برای جمع آوری کامل آوار در ساختمان پلاسکو دستکم پنج - شش روز دیگر زمان نیاز است.

فرمانده نیروی انتظامی نیز گفت: اشیا قیمتی و گاو صندوق هایی که در آواربرداری کشف می شود به پلیس آگاهی منتقل و به مالکان تحویل داده می شود.

رئیس پلیس راهور تهران نیز از شهروندانی که محل کارشان در اطراف محل حادثه است خواست برای حضور در محل کار از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

به گفته مقامات مسئول به علت ادامه کمک رسانی و آواربرداری محدودیت های ترافیکی اعمال شده در اطراف محل حادثه، امروز هم ادامه دارد.

هیئت دولت نیز با تجلیل از آتش نشانان ایثارگر و فداکار، با آرزوی سلامتی برای مجروحان و تسلیت به بازماندگان، امروز را عزای عمومی اعلام کرد.

پرچم کشور نیز در تمام سفارتخانه ها و سرکنسولگری های ایران امروز نیمه افراشته است. در نمایندگی های ایران در چندین کشور نیز دفتر یادبود قربانیان قهرمان این حادثه گشایش می یابد. وزارت ارشاد هم اعلام کرد به پاس احترام به آتش نشانان شجاع و فداکار، امروز اجراهای صحنه ای موسیقی کشور برگزار نخواهد شد.

منبع: شبکه خبر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن