Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ممنوعیت افزایش غیرقانونی شهریه مهدها

ممنوعیت افزایش غیرقانونی شهریه مهدها

معاون امور اجتماعی ‏سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۴.۵ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: بهزیستی بر فعالیت مهدها نظارت جدی دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، حبیب الله مسعودی فرید به افزایش شهریه مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: شهریه مهدهای کودک در سراسر کشور براساس تصمیم کمیته ای ویژه مصوب و به تمامی استانها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مهدهای کودک شهریه خود را باید براساس نرخ مصوب افزایش دهند، گفت: هیچ مهد کودکی حق افزایش بیش از مبلغ اعلام شده را ندارد و چنانچه این اتفاق رخ دهد و یا گزارش شود به سرعت پیگیری خواهد شد.

معاون امور اجتماعی ‌سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه افزایش غیرقانونی شهریه ها ممنوع است، تاکید کرد: به طور متوسط شهریه ها ۱۴.۵ درصد افزایش یافته که البته این شهریه در استانها و مناطق مختلف و با توجه به خدمات و آموزشهایی که مهد کودک به کودکان ارائه می شود متفاوت خواهد بود.

به گفته فرید، مدیران مهد کودک فقط برای کلاسهای فوق برنامه می توانند شهریه جدا از نرخهای تعیین و اعلام شده دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کودکان در سن مهد از خدمات مهدهای کودک بهره مند می شوند، گفت: باید برای آموزش کودکان در سنین مختلف و در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی های اساسی انجام گیرد چرا که کودکان برای رشد و برخورداری از آموزشهای لازم و همچنین اجتماعی شدن نیازمند این هستند که درجمع کودکان دیگر و زیر نظر مربیان آموزش دیده باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از فعالیت بیش از ۱۷ هزار مهد کودک در سراسر کشور خبر داد و افزود: حدود ۵ هزار مهد در روستاها فعالیت می کند و تعدادی نیز مهد شبانه روزی در کشور داریم برای والدینی که در شیفتهای شب مشغول به کار هستند که البته تعداد آنها محدود است.

وی همچنین در مورد نظارت بر عملکرد مهدهای کودک نیز گفت: تیمی از کارشناسان و بازرسان سازمان در تمامی ساعات به بازرسی از مهدهای کودک می پردازند و در صورت برخورد با هر گونه تخلف با مهدهای خاطی برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه تخلف های مهدهای کودک را والدین می توانند  با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۳۳۲۳ اطلاع دهند اظهار داشت:  مدیران مهدهای کودک موظف هستند که قیمت و نرخ مصوب را در تابلو برای مشاهده والدین نصب کنند.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن