Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده نشده است

موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده نشده است

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن‌سینا با بیان اینکه پیگیریم تا آزمایش آبله میمونی در همدان انجام شود، گفت: خوشبختانه موردی از آبله میمونی در همدان مشاهده نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدجلال‌الدین بطحائی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در استان همدان گزارش نشده است اظهار کرد: در حال حاضر گردش ویروس آبله میمونی در کشور بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در درمان بستری و سرپایی بیماری آبله میمونی آمادگی لازم را دارد گفت: مکاتبات و هماهنگی‌ها انجام شده و‌ اگر موارد مشکوکی باشد در بخش بستری متخصصان مربوطه روند درمان را طی می‌کنند و در بخش سرپایی نیز هماهنگ شده هر شهرستان متخصص عفونی و داخلی بیمار را بینند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن‌سینا با اشاره به اینکه اگر موارد اولیه تایید شد مراحل بعدی انجام و بعد از نمونه‌گیری به انستیوپاستور تهران ارسال می‌شود افزود: اقدامات لازم برای فراهم شدن آزمایش‌های این بیماری در استان در حال انجام است.

بطحایی خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم به تهران در حال ارسال است تا بازدیدهایی در همدان داشته باشند و آزمایش همدان نیز فعال شود و بلافاصله با مورد مشکوک قابل تشخیص در استان باشد.

وی با تاکید به اینکه به طور قطعی نمی‌توان گفت که چه زمانی آزمایش آبله میمونی در استان انجام شود عنوان کرد: فعلا حجم نمونه در کشور بالا نیست و در آزمایشگاه پاستور کشور انجام می‌شود و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به طور جدی به دنبال این هستند به زودی این آزمایش در همدان انجام شود./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن