Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی پیش‌بینی کنترل آنفلوانزا تا سه هفته آینده

پیش‌بینی کنترل آنفلوانزا تا سه هفته آینده

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان گفت: پیش‌بینی کنترل آنفلوانزا تا سه هفته موج اول مدیریت شده و موج دیگری ایجاد نشود.

به گزارش "همدان نیوز"، سید جلال بطحایی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به‌صورت برنامه‌ریزی شده باشد که حجم مراجعات در مطب‌ها و مراکز مدیریت شود و موج ایجاد نشود.

بطحایی با بیان اینکه هر ۵ تا ۱۰ سال گسترش یک اپیدمی دور از انتظار نیست گفت: امسال فعالیت ویروس آنفلوانزا در کشور ما و دیگر کشورهای دنیا دو تا سه هفته زودتر آغاز شده و موارد مثبت آنفلوانزا از ابتدای مهر ماه ثبت شده و پیش بینی می‌شود ظرف دو تا سه هفته موج اول مدیریت شده و موج دیگری ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همه موارد ابتلا به آنفلوانزا در همدان تاکنون از نوع  H۱N۱گزارش شده‌اند و ما وظیفه داریم به مردم آموزش دهیم که رعایت کردن نکات بهداشتی باعث فروکش کردن موج آنفلوانزا می‌شود.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی  همدان با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس اثرات منفی بیشتری برای سلامت دانش‌آموزان دارد گفت: تعطیلی تنها باعث حضور کودکان در فضای سرد کوچه و خیابان و شیوع بیماری می‌شود بنابراین به‌جای تعطیل کردن مدارس باید به فکر آموزش در این محیط‌ها باشیم.

بطحایی متذکر شد: بهزیستی، مهدکودک‌ها و پایانه‌ها از جمله موارد مستعد خطر هستند بنابراین آموزش این افراد نیز باید مورد توجه باشد، همچنین ۲۲ دانشگاه مستقل و غیرمستقل در سطح استان داریم که باید در آموزش‌ها به‌صورت ویژه دیده شوند و آسایشگاه سالمندان و زندان‌ها نیز علاوه بر آموزش در موضوع تهویه مورد توجه باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن