Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی اولین دوره مدرسه معماری تابستانی در همدان برگزار می‌شود

اولین دوره مدرسه معماری تابستانی در همدان برگزار می‌شود

مدرسه معماری Caai کانون معماران معاصر در نظر دارد به منظور بهسازی فضاهای شهری و ارتقای کیفیت زندگی در بافت فرسوده شهرها، شناخت تکنولوژی های بومی و استفاده از آنها با شیوه های امروزی، شناخت رفتار مصالح محلی و استفاده از آنها، اولین مدرسه تابستانه کانون را از تاریخ 21 مرداد ماه  تا 4  شهریور ماه امسال به مدت 15 روز در شش شهر کشور برگزار کند.

به گزارش "همدان نیوز"، الهام رضوی مدیرعامل کانون معماران معاصر با بیان این مطلب گفت: این دوره تابستانی همزمان در شهرهای ارومیه ، بوشهر، خرم آباد، قزوین ، مشهد و همدان برگزار می شود و اساتید هر کارگاه ، هدایت گروه های 12 تا 20 نفره دانشجویان را بر عهده دارند.

رضوی گفت: مدرسه تابستانه کانون در واقع شبکه ای پیوسته از ارتباطات اساتید، مشاوران علمی و دانشجویان در موقعیت های جغرافیایی متفاوت است. که در طول دوره برگزاری، هر کارگاه با کارگاه های دیگر در سایر شهرها ، به صورت دائم از طریق ویدئو کنفرانس در تماس است و با همفکری همدیگر پروژه ها را پیش خواهند برد.

مدیرعامل کانون معماران معاصر افزود: مدیریت علمی مدرسه تابستانه بر عهده هومن طالبی، مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai است و پویا خزایلی، فرشاد مهدی زاده و علی شیخ الاسلامی اعضای کمیته علمی آن هستند که با همکاری کمیته مشورتی متشکل از محمدرضا حائری مازندرانی، سیدجواد میرحسینی و شروین وکیلی ( جامعه شناس ) هدایت علمی این رویداد را بر عهده دارند.

الهام رضوی افزود: وحید اشراقی و علی ذوالفقاری به عنوان اساتید کارگاه ارومیه، پویا خزائلی استاد کارگاه بوشهر، روژیا فروهر استاد کارگاه خرم آباد، علی شیخ الاسلامی و محسن مریزاد اساتید کارگاه قزوین، امیرحسین طاهری استاد کارگاه مشهد و رها اشرفی و احمد بطحایی اساتید کارگاه همدان در این دوره حضور دارند.

مدیرعامل کانون معماران معاصر با بیان این مطلب که در کارگاه های همگام مدرسه تابستانه، امكان طراحى و ساخت نمونه الگویی برای دانشجویان فراهم شده است، گفت: پروژه ها بعد از ساخت توسط تيم داوری متشکل از محمدسعید ایزدی، علیرضا تغابنی، رضا دانشمیر، زوبین خبازی و آرش مظفری ارزیابی شده و در نهایت، مطالعات انجام شده،  فرآیند طراحی و محصول نهایی هر شش ورکشاپ در كتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

رضوی گفت: این دوره آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری، شهرسازی و گرایش‌های مرتبط با آن برگزار می‌شود و با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند و در پایان دوره، گواهینامه شرکت در مدرسه تابستانی از طریق کانون معماران معاصر به شرکت‌کنندگان اعطاء خواهد شد.

گفتنی است این برنامه به همت کانون معماران معاصر، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری ها برگزار می‌شود و هزینه ثبت نام دوره نیز یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.archca.com  مراجعه و یا با شماره تلفن های 02188093255 و 02188075268 تماس بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن