Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدان روی خط سرما

همدان روی خط سرما

پس از بارش نشاط آور برف در همدان در روزهای گذشته، سرما میهمان همدانی ها شد.

به گزارش "همدان نیوز"، به دنبال اتمام بارش برف در همدان، بساط سرما پهن شد و همدانی ها در چند شب گذشته، سردترین شب‌ها را تجربه کردند.

با آغاز فصل سرما، این دومین بار است که مردم همدان سرمای شدید را تجربه می کنند و بر اساس آنچه در ابتدای آذرماه سال جاری نیز از سوی کارشناسان سازمان هواشناسی مطرح شده بود، این سرما در 20 سال گذشته در استان بی سابقه بوده است.

دمای هوای همدان در روزهای آغازین آذرماه به 18 درجه زیر صفر رسید و آن روزها، همدان سردترین شهر کشور بود اما آخرین روزهای بهمن ماه روی آذرماه را هم سپید کرد و با دمای هوای 22 درجه زیر صفر، همدان باز هم به سردترین مرکز استان در کشور تبدیل شد.

با این وجود بارش برف باعث شد که مردم راحت تر سرمای هوا را تحمل کنند و تنها توشه همدان از زمستان، سرمای خشک هوا نباشد.

همدانی ها در واپسین روزهای بهمن ماه شاهد ارتفاع 60 سانتی‌متری برف بودند که در طول سالهای قبل، همدان این برف را به خود ندیده بود.

حالا آسمان صاف است و ابرها جای خود را به توده ای از سرما داده‌اند و حداکثر دمای هوا به زحمت به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد و در سردترین لحظات، دمای هوای 22 درجه زیر صفر در آمار سازمان هواشناسی ثبت می شود.

همدان در یکشنبه اول اسفندماه کمینه دمای هوای 18 درجه زیر صفر را تجربه کرد و بیشینه دمای هوا نیز به یک درجه زیر صفر رسید.

آخرین پیش بینی‌ها نشان می دهد که کمینه دمای هوا در روز سه شنبه سوم اسفندماه با افزایش دو درجه ای به 20 درجه زیر صفر خواهد رسید و بیشینه دمای هوا نیز صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.

در روز چهارشنبه چهارم اسفندماه حداقل دمای هوای همدان 19 درجه زیر صفر و حداکثر دمای هوا یک درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

کمینه دمای هوای روز پنج شنبه پنجم اسفندماه 18 درجه زیر صفر و بیشینه دمای هوا صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.

در پیش بینی‌ سازمان هواشناسی خبری از بارش برف در روزهای آینده نیست و آسمان همدان تا پایان هفته صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن