Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی مردم برای دریافت آنتی‌بیوتیک اصرار نکنند

مردم برای دریافت آنتی‌بیوتیک اصرار نکنند

معاون امور درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: فروش بدون نسخه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها بدون تجویز پزشک ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن مشکات معاون امور درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما در ایران یک هزار و 579 داروخانه دامپزشکی در سطح کشور داریم که این داروخانه های دامپزشکی موظف هستند بر اساس دستور العمل های تبیین شده دارو را در اختیار دامپزشک قرار دهند.

وی خرید آنتی‌بیوتیک بدون نسخه را تهدید جدی برای سلامت دام ها دانست و ادامه داد: متاسفانه استفاده بی‌رویه از آنتی بیوتیک موجب افزایش مقاومت میکروبی در جامعه شده است و به غیر از دام سلامت انسان ها را هم به خطر می اندازد.

معاون امور درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: اما متاسفانه کم و بیش دیده شده که داروخانه‌ها چارچوب قوانین را رعایت نمی کنند و بدون اطلاع از نحوه بیماری شروع به فروش داروی آنتی بیوتیک می کنند.

مشکات تصریح کرد: امروزه نگاه و حساسیت به بحث داروهای دامپزشکی و مصرف این نوع داروها از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است و باید اطلاع داشت که مصرف بدون مجوز دارو هم برای دام و هم برای انسان می تواند مخاطره انگیز باشد.

وی گفت: داروخانه‌ها باید دستعورالعمل ها را رعایت کنند و بر اساس نسخه تجویزی به ارائه داروها بپردازند.

معاون امور درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در همین راستا از مردم می‌خواهیم برای دریافت آنتی‌بیوتیک اصرار نکنند. همچنین تیم‌های بازرسی نامحسوسی برای داروخانه‌ها قرار داده‌ایم و در صورت فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه امتیاز منفی برای داروخانه لحاظ شده و یا مسئول فنی تعلیق می‌شود.

مشکات یادآور شد: خطر مقاومت میکروبی یک تهدید واقعی بوده و روند آن در دنیا رو به افزایش است و به همین علت بازرسی نامحسوس ما در سطح داروخانه‌ها به طور جدی اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن