Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بهترین ظروف پخت غذا از چه جنسی است؟

بهترین ظروف پخت غذا از چه جنسی است؟

مدیرگروه پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، گفت: ظروف مسی قلع اندود اگر لعاب آن از بین برود، برخی از عوارض مسمومیت مس را می‌تواند به همراه داشته باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، مریم نواب‌زادهاظهارکرد:  بهترین ظروف از دید حکمای طب ایرانی، ظروف مسی( قلع اندود)، ظروف شیشه‌ای و چینی است.

وی افزود: البته ظروف مسی قلع اندود اگر لعاب آن از بین برود، می‌تواند مشکلاتی مانند سردرد، تهوع، بی‌خوابی، توهم، ریزش مو و افسردگی را به همراه داشته باشد که از عوارض مسمومیت مس می‌باشند، به خصوص اگر با اسیدهایی مانند سرکه، آبلیمو  آغشته شود.

 مدیرگروه پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان، با اشاره به اینکه ظرف شیشه‌ای هیچ گونه عوارضی در بر نخواهد داشت، تصریح کرد: ظروف ملامین به دلیل وجود مونومر در مواد اولیه و براق کننده‌ها و رنگ‌هایی که در طراحی و نقوش این ظروف استفاده می‌شود به هیچ وجه مناسب نیستند.

نواب‌زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه آلومینیوم ایجاد پوکی استخوان، آلزایمر و اختلالات گوارشی را به همراه دارد ظروف چدنی و رویی که در آن‌ها آلومینیوم نباشد قابل استفاده است.

وی با تاکید بر اینکه ظروف استیل نباید در معرض مواد ترش، اسیدی یا نمکی قرار گیرد، بیان کرد:  ظروف تفلون چون لعاب آن‌ها سریع از بین می‌رود، به خصوص، در زمان طولانی نباید استفاده شوند.

مدیرگروه پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان، خاطر نشان کرد:  ظروف سرامیکی نیز مانند ظروف تفلون دارای روکش بوده که مقاوم‌تر از تفلون هستند، اما اگر روکش آن‌ها از بین برود باعث ورود مواد سمی به غذا می‌شود.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن