Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس با کنترل تورم، رغبت به تولید افزایش می‌یابد

با کنترل تورم، رغبت به تولید افزایش می‌یابد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال با کنترل تورم رغبت به تولید افزایش یافته و در نتیجه تولید افزایش می یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر هادی بیگی‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: ناترازی که در نتیجه عدم همخوانی دخل و خرج کشور ایجاد می شود، زمینه ساز مشکلات اقتصاد و تورم است.

بیگی نژاد با بیان اینکه ناترازی سبب کاهش تولید و کاهش ارزش تولید می شود، ادامه داد: به علت همین ناتزاری، به طور مثال در حال حاضر افراد تمایلی به تولید برق ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تولید ثروت در کشور این ناترازی را از بین می برد، تصریح کرد: افزایش حجم کالاهای تولیدی و افزایش ارزش این کالاها، تولید ثروت و جبران این ناترازی را به دنبال دارد.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه در بسیاری موارد، تولید به علت تورم کاهش یافته یا متوقف می شود، گفت: انبار کردن یک کالای واسطه ای که با اخذ تسهیلات بانکی خریداری شده است، از تولید یک محصول جدید برای تولیدکننده سود بیشتری دارد چراکه به موازات تورم، قیمت آن کالا افزایش پیدا نمی کند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: به طور مثال انبار کردن قطعات خودرو نسبت به تولید یک خودرو به نفع تولیدکننده است، در نتیجه انبارها پر از کالاهای واسطه ای است و تولیدکننده به انبار کالا نسبت به تولید محصول و فروش آن رغبت بیشتری دارد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن