Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس شهید همدانی افتخار استان همدان است

شهید همدانی افتخار استان همدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، شهید حاج حسین همدانی را افتخاری برای این استان دانست و گفت: این سردار پرافتخار همانند سایر شهدا پرچم محافظت و مقاومت از اسلام را در جامعه برپا کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب‌اللّه شعبانی‌موثقی شامگاه چهارشنبه در هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار داشت: سردار شهید همدانی در طول ۴۰ سال مجاهدت و مقاومت در برابر دشمنان نظام و انقلاب مانند همان روزهای اول استوار بود و مقاوم بود که نتیجه آن پیروزی جریان حق بر باطل است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب استان همدان را دارالمجاهدین و شهدای این استان را برجسته خطاب کرده‌اند خاطرنشان کرد: مردم استان از اینکه شهید حاج حسین همدانی متعلق به همدان است افتخار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: یکی‌ از مسائلی که در قرآن کریم به آن اشاره شده استقامت در راه مقاومت است و این موضوع باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه شهدا ماندگار هستند چراکه برای خدا و رضای پروردگار کار می کنند افزود: گاهی برخی از افراد در تشخیص معیار حق و باطل دچار اشتباه می شوند اما به تعبیر قرآن ایمان به خدا موجب ماندگاری است.

وی نتیجه مقاومت جامعه را ناامیدی دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا در جنگ با دشمن مقاومت کردند و سست نشدند و این رویه باید برای همه ما الگو باشد و در برابر فتنه های دشمنان از جمله فتنه اخیر مقاومت کنیم تا دشمنان ناکام شوند.

شهید همدانی نقش اساسی در راه اندازی سپاه همدان داشت

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه سردار همدانی یکی از افرادی بود که نقش اساسی در راه‌اندازی سپاه همدان، لشکر انصارالحسین (ع) و لشکر ۱۶ قدس دارد گفت: راه‌اندازی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و تشکیل نیروهای مقاومت از جمله فعالیت های ماندگار این سردار پر افتخار اسلام است.

سردار محمدرضا فلاح‌زاده با بیان اینکه سردار همدانی یکی از مردمی‌ترین سرداران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سازندگی مناطق محروم بود تاکید کرد: جوانان این مرز و بوم باید سردار همدانی را برای خود الگو قرار دهند چراکه این شهید بزرگوار علاوه بر صحنه‌های نبرد، در صحنه‌های مختلف کمک حال نظام و مردم بود.

وی شهید همدانی را جزو فاتحان اصلی خرمشهر دانست و اظهار داشت: سردار همدانی این افتخارات را به نام خود مطرح نمی کرد چراکه دل، قلب، فکر و ذکر او برای خدا بود و کسی که برای خدا کار می کند از بندگان چیزی درخواست نخواهد کرد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت بزرگ ایران حضرت امام خمینی(ره) را شناختند و به عنوان امام و رهبر با او بیعت کردند و سپس با وحدت، اتحاد و یکپارچگی ، دشمن و تفاله‌های آمریکایی را از کشور بیرون بیرون کردند.

سردار فلاح زاده خاطر نشان کرد: یکی از همین سرداران، سربازان پر افتخار و چهره‌های پرفروغ ملت ایران سردار شهید حسین همدانی بود که در کوچه پس کوچه های این شهر با دشمنان مقابله کرد و در غائله کردستان خود را به پاوه رساند و مبارزات خود را برای رهایی این شهر از دست دشمن ادامه داد.

وی ادامه داد: بعد از آغاز جنگ تحمیلی سردار همدانی و همرزمانش اولین نفراتی بودند که از همدان راهی کرمانشاه شدند و در جبهه گیلانغرب، قصر شیرین و سایر مناطق در عملیات‌های مختلف شرکت کردند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در کنار این فعالیت ها سردار همدانی در مناطق مختلف سوریه نیز با تشکیل لشکرهای بسیج مردمی خوش درخشید و تربیت رزمندگان که برای اسلام و انقلاب تلاش می کنند از دیگر افتخارات این شهید است.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه سردار شهید همدانی، امام و وظیفه خود در قبال جامعه را شناخت و با حضور در سوریه در مصاف با دشمنان خدا قرار گرفت و با افتخار به شهادت رسید.

وی با تشریح ویژگی های شخصیتی شهید سردار همدانی افزود: این شهید سرافراز  مومن، متشرع، اهل نماز شب، مخلص، متواضع، دوست داشتنی و در یک کلام عبداللّه بود.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اصحاب رسانه، فرهنگ، ادب، علم و آموزش خواست ویژگی های شخصیتی و کاری شهید حسین همدانی را معرفی کنند تا جوانان بیشتر با این شخصیت آشنا شوند چراکه این شهید بزرگوار از بدو تولد تا دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌ها و مبارزه با داعش در سوریه فعالیت های موثری داشته است.

توطئه های دشمنان علیه ایران همچنان ناکام می ماند

سردار فلاح زاده در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: ملت ایران همچنان که قبل از انقلاب تمام برنامه‌ها و توطئه‌های استکبار و تجزیه‌طلبان را خنثی کرده است توطئه ها و طرح‌های دشمنان نظام و انقلاب را   ناکام می کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان با استفاده از شبکه های مجازی مردم را به خیابان می کشانند اما باید بدانند که جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران توطئه‌های آنها را خنثی می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن