Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس فراهم شدن زمینه صادرات مبل و منبت با همکاری وزارت امور خارجه

فراهم شدن زمینه صادرات مبل و منبت با همکاری وزارت امور خارجه

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه با پیگیری از طریق معاونت اقتصادی وزارت خارجه، زمینه صادرات مبل منبت فراهم شده است، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت، عمان و امارات به مبل منبت ملایر علاقه بسیاری دارند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احد آزادی‌خواه درباره وضعیت صنعت مبل، گفت: صنعت مبلمان یکی از پردرآمدترین صنایع بازار جهانی است به گونه‌ای که کشورهایی مانند ایتالیا و ترکیه استفاده مناسبی از این بازار می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بنا به دلایل مختلف می‌تواند بخش مناسبی از نیاز بازار مبلمان دنیا به ویژه مبل منبت را تولید کند، افزود: همسایگی با کشورهایی مانند قزاقستان، گرجستان و روسیه شرایطی فراهم کرده که می‌تواند چوب موردنیاز تولید مبل را تامین کند.

وی با بیان اینکه برند جهانی مبل منبت برای ایران است، اضافه کرد: با پیگیری از طریق معاونت اقتصادی وزارت خارجه، زمینه صادرات مبل منبت فراهم شده است. کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت، عمان، امارات و... به مبل منبت ملایر علاقه بسیاری دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تامین رنگ موردنیاز مبل یکی از موضوعاتی است که باید پیگیری شود که این مشکل با جذب سرمایه گذار برطرف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: در صورت تولید پارچه و تسهیل واردات چوب و تامین رنگ، صنعت مبل رونق بهتری می‌یابد./خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن