Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس وزارت آموزش و پرورش جای افراد عاجز نیست

وزارت آموزش و پرورش جای افراد عاجز نیست

دبیر همنا در استان همدان گفت: وزارت آموزش و پرورش نمی تواند میزبان افراد ناتوان و عاجز در راس امور باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، غلامرضا زاهری در نشست جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی در اسدآباد با بیان اینکه زمانی در اوایل انقلاب حاج آقا قرائتی -حفظه الله- می فرمودند: امام خمینی بایست وزیر آموزش و پرورش باشند، اظهار داشت: ما هم به تاسی از ایشان، معتقدیم وزیر آموزش و پرورش باید حضرت آقا باشند یا آقای رئیسی، ریاست جمهوری بایست وزیر آموزش و پرورش باشند که بیان کننده جایگاه بی بدیل، رفیع و بی همتا و انحصاری مجموعه آموزش و پرورش خواهدبود.
وی ادامه داد: بر همین مبنا آموزش و پرورش با عنایت به کارکردها و رسالت و ماموریت های قانونی خود، نمی تواند میزبان افرادی ناتوان و عاجزی باشد که حداقل شرایط لازم به عنوان وزیر را دارا نیستند. ضمن اینکه به کرات در این رابطه نخبگان این فضا و دیگر موقعیت های مجازی نسبت به گزینه شایسته وزارت به مسئولین و دست اندرکاران نظام هشدار و بیدارباش داده و متاسفانه به این توصیه ها و رهنمودهای عموما کارشناسی شده توجهی نشده است.
زاهری همچنین تصریح کرد: سزاوار است پس از قریب دو ماه از عمر دولت مردمی، فردی توانمند و شجاع و اهل برنامه و تحول گرا با تسلط بر سند تحول بنیادین، شایسته و لایق و از جنس فرهنگیان سلیم النفس و زجرکشیده و مظلوم برای تصدی وزارت بی نظیر آموزش و پرورش انتخاب شود، وگرنه نظام تعلیم و تربیت کشور کمافی السابق دچار روزمرگی شده که نتیجه آن مفاهیمی چون شکوفایی استعدادها و ارتقاء کمی و کیفی محال و غیرممکن خواهد بود.
وی یادآور شد: نکته قابل تامل به محضر ریاست جمهوری این است که جناب آقای رئیسی؛ شما که در ابتدای شکل گیری کابینه دولت و انتخاب مسئولین به خردجمعی و نظرسنجی‌ها پای بند بودید! چه شد که به اقبال و رویکرد قاطبه معلمان و فرهنگیان کم لطفی فرموده و برای نظرات ایشان هیچ گونه وقتی ننهاده و وزارت آموزش و پرورش را که اساس و بلکه مادر همه وزارتخانه ها ونهادها و سازمان های دولتی و خصوصی محسوب می شود، در اوقات طلایی بدون مسئول و صاحب اختیار و به امان خدا رها کردید،؟ آیا درواقع خواسته و نظر فرهنگیان غیر کارشناسی، و نظر مشاوران غیر کارشناس، کارشناسانه بود؟!
زاهری افزود: آیا تاخیر در فرایند تعیین مدیریت آموزش و پرورش در زمان تمهید مقدمات برنامه آموزشی سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و موسسات مربوطه و به حرکت در آوردن قطار نیمه جان وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش مبنای حکمت و عقلانیت و دوراندیشی بوده و یا...؟
وی تاکید کرد: آیا واقعا مولفه تعلیم و تربیت در بین مولفه های نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در آخرین رتبه و اولویت دولت سیزدهم قرار دارد که تا به حال تصمیم حکیمانه ای اتخاذ نشده است؟
دبیر همنا در استان همدان گفت: پیشنهاد می شود ریاست جمهوری ترتیبی اتخاذ کنند با ایجاد گروه ممیزی و واقعا صاحب نظر، از هر استانی، چند نفر از برجستگان و فرهیختگان آموزش و پرورش را دعوت و ضمن نظرخواهی، بدون فوت وقت نسبت به معرفی گزینه شایسته واجد الشرایط به مجلس شورای اسلامی مبادرت، و کشتی اقیانوس پیمای آموزش و پرورش را از امواج متلاطم به ساحل امن هدایت و راهنمایی کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن