Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس افزایش تولید برق با اجرای طرح توسعه

افزایش تولید برق با اجرای طرح توسعه

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه درصورت تصویب "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" تولید برق افزایش پیدا می‌کند، گفت: طرح مذکور، مجموعی از رفتارهای سازمانی و تشکیلاتی را با هدف رفع موانع از سر راه تولیدکننده، اصلاح می‌کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی‌ نژاد با اشاره به راندمان پایین نیروگاه‌ها به راهکارهای افزایش تولید برق و مبارزه با کمبود آن در کشور اشاره کرد و گفت: جزئیات "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" -که کلیات آن در صحن علنی به تصویب رسیده است- با هدف افزایش تولید و جلوگیری از کمبود آن در کمیسیون انرژی در حال بررسی است ضمن آنکه درصدد آن هستیم که این طرح را با فوریت به صحن علنی هفته آینده بیاوریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به علل پایین بودن راندمان نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگرچه طبق برنامه ششم توسعه باید نیروگاه‌هایی با راندمان بالای 55 تا 60 درصد ایجاد می‌شد اما اکنون راندمان نیروگاه‌ها به 39 درصد می‌رسد لذا باید دلیل پایین بودن این راندمان را فرسودگی تجهیزات و دستگاه‌ها دانست که باید برای حل این مسئله اقداماتی همچون از رده خارج کردن نیروگاه‌های فرسوده، بازسازی و نوسازی تعداد دیگری از آن‌ها و وارد مدار کردن سیکل بخارشان را انجام داد که تمامی این موارد در "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" دیده شده است.
وی بیان کرد: همچنین از آنجا که تولید برق و فروش به قیمت تکلیفی برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد در این طرح شرایط و فضا برای صادرات تسهیل شده است تا بتوانند در زمان غیر پیک با صادرات مشکلات مالی خود را کاهش دهند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: در این طرح یک بازه 2 ساله برای پرداخت بدهی‌های انباشته شده دولت به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است چراکه در این شرایط تولیدکننده سرمایه کافی را برای تولید بیشتر کسب می‌کند.   
به گفته بیگی نژاد "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" مجموعی از رفتارهای  سازمانی و تشکیلاتی را با هدف رفع موانع از سر راه تولیدکننده اصلاح می‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بندهای مهم این طرح در حوزه تقاضا یا همان اصلاح الگوی مصرف است، توضیح داد: از آنجا که 75 درصد مصرف‌کنندگان برق در حوزه خانگی و غیرخانگی معمولا در حد نرمال مصرف دارند، پایه الگوی تعریف شده را در حد همین 75 درصد آورده‌ایم البته 25درصدی که خارج از الگو، مصرف دارند باید قیمت تمام شده را پرداخت کنند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن