Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس عملکرد دولت در حمایت از واکسن ایرانی ضعیف است

عملکرد دولت در حمایت از واکسن ایرانی ضعیف است

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: عملکرد ضعیف دولت در حمایت از تولید واکسن ایرانی و واردات در عدم زیر ساخت‌ها نمایان‌تر است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احد آزادی خواه در مورد تولید ۵ نوع واکسن کرونا داخلی در کشور و تولید انبوه آن گفت: دولت بایستی رویکرد بهتری برای تولیدات ملی داشته باشد، بر همین اساس باید تامین و تولید واکسن ایرانی را تقویت کند اما  در حال حاضر این مسئله وجود ندارد و این امر مرتبط با بدنه دولت است به اعتقاد بنده دکتر نمکی وزیر بهداشت در حوزه تامین منابع و اختیارات آزادی عمل ندارد و تمام مسئولیت‌ها بر عهده ایشان و وزارت بهداشت است؛ عملکرد وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مطابق با جهاد فی سبیل الله است.
نماینده مردم ملایر افزود: دولت حمایت مناسبی از تولید واکسن‌های داخلی نکرده و تاخیری که در تولید انبوه واکسن‌های ایرانی از جمله واکسن کووپارس انستیتو رازی، واکسن فخراواک ساخت موسسه میلاد دارو نور، واکسن کووبرکت موسسه شفا فارمد و دیگر واکسن ها شاهد آن هستیم متاثر از این متغیر است.
حمایت دولت در تولید واکسن کرونای ایرانی باید پررنگ باشد
آزادی خواه تاکید کرد: در تولید 5 قلم واکسن ایرانی راستی آزمایی‌ لازم صورت پذیرفته است که این شاهکار جوانان ایرانی است که مرحله آزمایش حیوانی و انسانی را با موفقیت سپری کرده است و به تست انبوه با کمترین عوارض پاسخ مثبت داده است. اما متاسفانه توسط دولت حمایتی در این خصوص صورت نگرفته است، از طرفی دیگر کارهایی که ستاد نیروهای حضرت امام (ره)و سرم سازی رازی ، بنیاد برکت و وزارت بهداشت انجام دادند بایستی توسط شخص رئیس جمهور حمایت و زیر ساخت‌های آن مهیا شود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن