Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس احتمال تغییر آراء انتخابات شورای شهر در همدان پایین است

احتمال تغییر آراء انتخابات شورای شهر در همدان پایین است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان همدان با اعلام اینکه میزان درصد تغییر آرای شورای شهر پایین است، گفت: کاندیداهای شاکی تاکنون موارد مستندی ارائه نداده‌اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به اینکه در این دوره هیئت بازرسی در تمامی شهرستان‌ها حضور داشت گزارشات متعددی در رابطه با تخلفات پراکنده در شهرهای مختلف دریافت شد که این موارد حین رأی‌گیری نیز گزارش شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ بازرسی‌ها و نظارت‌ها بیشتر بود و تخلفات بیشتری نیز رصد شد، افزود: بر این اساس شکایت‌هایی از سوی کاندیداهای راه یافته و راه نیافته به شورای شهر تمامی شهرستان‌ها در مورد خرید آراء وجود دارد.

فلاحی با اعلام اینکه تخلف یادشده در شهرستان‌های همدان، تویسرکان، نهاوند و اسدآباد بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیشترین گزارشات مربوط به شهرستان تویسرکان است و کار این شهرستان به جاهای باریک کشیده شده است.
بازشماری ۱۰ درصدآراء در نهاوند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دادستان تویسرکان جلسه‌ای با حضور نهادهای امنیتی و هیئت نظارت تشکیل داد که ‌گزارشات را مورد بررسی قرار داده‌اند و قرار شده است جمع‌بندی خود را برای تصمیم‌ نهایی اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: در همدان گزارشات متعددی از سوی برخی از کاندیداهای راه‌یافته و یا راه‌نیافته به شورای شهر به هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر همدان رسیده است که در بعضی موارد دادستانی در روز انتخابات ورود پیدا کرد و اگر تصمیم به شمارش ۱۰ درصد آراء گرفته شود ممکن است رأی برخی از کاندیداها در شعبه‌ای تغییر کند.

فلاحی با اشاره به اینکه هیچ صندوق مشخصی که رأی آن پریده یا سوخته باشد گزارش نشده است، اظهار کرد: برخی کاندیداها نسبت به آرای خود در بعضی شعبات اعتراض و صندوق‌هایی را اعلام کردند که قرار شد این صندوق‌ها بازشماری شود و در صورت تغییر نتیجه جدید را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری فرماندار شهرستان نهاوند ۱۰ درصد از آراء بازشماری شد اما تغییر جدی در نتایج حاصل نشد و از نظر هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان همدان صحت انتخابات در این شهرستان مورد تأیید است.
در شهرستان تویسرکان تخلفات عمیق است

فلاحی با اشاره به اینکه در روش الکترونیکی ممکن است در رأی‌دهی‌ خطای فردی یا هیئت اجرایی به وجود بیاید اما تخلف انتخاباتی صورت نمی‌گیرد، تأکید کرد: تاکنون هیچ کاندیدای شورای شهر همدان مستندات خاصی از تخلفات ارائه نکرده و فقط ادعا بوده است و تنها چند نفر صندوق‌هایی معرفی کرده‌اند و اینکه در کلیت آراء تغییراتی صورت بگیرد بعید است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان تخلفات عمیق است و گزارش‌های زیادی به هیئت نظارت رسیده است، گفت: در این شهرستان تخلفات انتخاباتی و خرید آراء بالا گزارش شده است و در نهایت دادستانی بر اساس عدله تصمیم می‌گیرد.

فلاحی تصریح کرد: یکی از شهرستان‌هایی که به شدت در مورد تخلفات انتخاباتی مشکل وجود دارد، تویسرکان است و دو نفر در شورای شهر این شهرستان رأی آورده‌اند که ممکن است آراءشان مورد بازبینی قرار گیرد. 
جابه‌جایی ۱۰۰ رأی در شهر گیان

وی مطرح کرد: در شهر گیان حدود ۱۰۰ رأی یک کاندیدا جابه‌جا شده که پس از بازشماری این فرد در رتبه چهارم یا پنجم قرار گرفته است و در واقع جای افراد علی‌البدل‌ تغییر کرده است اما هیچ‌گونه ‌تعییرات دیگری در این شهرستان نخواهیم داشت.

فلاحی با بیان اینکه پس از جمع‌بندی، آمادگی تأیید آرای شهرستان همدان را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برای رفع نگرانی مردم و دلسوزان نظام یادآور می‌شویم اگر فرد متخلفی با تخلف وارد شورا شود از نگاه قانون به دور نیست و با نظر شورای حل اختلاف پس از احراز تخلف از شورا سلب عضویت می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه به هیچ وجه نمی‌خواهیم انتخابات شبهه‌دار انجام دهیم، گفت: اگر کاندیدایی اعتراض داشته باشد هیئت نظارت بر انتخابات موظف است به آن رسیدگی کند و اگر اعتراضات به‌جا نبود هیچ شخصی نمی‌تواند اقامه دعوی کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن