Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مدیران به بازار شایعات کاوش‌های میدان امام همدان پایان دهند

مدیران به بازار شایعات کاوش‌های میدان امام همدان پایان دهند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاوش های اخیر میدان امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: متولیان میراث فرهنگی همدان با شفاف سازی کامل به بازار شایعات پایان دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته صبح پنج شنبه در بازدید از مراحل کاوش میدان امام خمینی(ره) همدان با اشاره به اینکه در اذهان مردم روایات متفاوتی از این پروژه و اکتشافات این کاوش وجود دارد که تعدد روایات و متناقض بودن آن بسیار خطرناک بوده و امنیت زیر سطحی این منطقه را در آینده مورد مخاطره قرار خواهد داد، گفت: پروژه باید زیر نظر دائمی خبرنگاران و کارشناسان تخصصی بررسی و در نهایت در مورد این کاوش اظهار نظر شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: اگر کارشناسان تخصصی به این نتیجه برسند که کاوش باید حفظ و به موزه تبدیل شود شهرداری نیز باید طرح پیاده راه میدان امام را با تغییر و مد نظر قرار دادن این موزه لحاظ کند تا هم پروژه هر چه سریعتر به ثمر برسد و هم آثار کشف شده حفظ شود و در غیر این صورت باید مسایل و جزئیات تخصصی این پروژه با حضور خبرنگاران و متخصصان باستان شناسی طی برنامه ای شفاف به سئوالات پاسخ داده شود و هیچ نقطه ابهامی در این پروژه برای اذهان مردم و فضای خبری همدان باقی نماند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس افزود: نباید به خاطر انجام پروژه عمرانی میراث تاریخی شهر مورد تهدید قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده در بدو این اکتشاف در پروژه حضور یافتم و در حال حاضر نیز پیرو پیگیری ها انجام شده منتظر ارائه گزارش کامل و تخصصی اداره میراث فرهنگی در مورد این موضوع هستم، گفت: کشف هر میراثی در همدان یک فرصت بزرگ گردشگری است که می تواند با بی تدبیری به چالشی اجتماعی تبدیل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن