Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس گزارش حاشیه‌ای از حادثه تیراندازی در مجلس

گزارش حاشیه‌ای از حادثه تیراندازی در مجلس

یکصد و سیزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تیراندازی 4 ضارب ناشناس در لابی صحن علنی مجلس حاشیه‌ساز شد.

به گزارش "همدان نیوز"، یکصد و سیزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تیراندازی 4 ضارب ناشناس در لابی صحن علنی مجلس حاشیه‌ساز شد.

حدودا ساعت 10:15 دقیقه بود که صدای شلیک گلوله‌ای در راهروهای لابی مجلس پیچید و ابعاد این مسئله فراتر از یک حادثه معمولی پیش رفت تا اینکه قضیه جدی شد و فضای عبور و مرور در لابی مجلس و جایگاه خبرنگاران امنیتی شد.

با این حال ثانیه به ثانیه خبر شلیک چند گلوله در مجلس دهان به دهان شد تا اینکه برخی نمایندگان حول صندلی مسعود پزشکیان که امروز از صبح ریاست جلسه علنی را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت، جمع شدند.

این در  حالی است که آرام آرام خبر شلیک گلوله 4 ضارب در ماجرای این حادثه در صحن علنی مجلس پیچید و برخی منابع از مصدوم شدن 4 نیروی حفاظتی مجلس شورای اسلامی خبر دادند که البته این موارد به طور رسمی تأیید نشده است.

البته این پایان ماجرا نبود و در ادامه آرام آرام صحن علنی مجلس ناآرام شد تا اینکه برخی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس در صحن علنی جلسه‌ای ترتیب دادند که نشان از ابعاد حادثه رخداد از صحن علنی مجلس با این وجود علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس هم در گوشه‌ای از صحن علنی مجلس با  برخی از نمایندگان جلسه‌ای برگزار کرده بود.

با این وجود محمد مهدی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در باره ابعاد حادثه مذکور گفت: ضاربین 4 الی 5 نفر بودند در حال حاضر در ساختمان دفاتر نمایندکان مجلس متواری شدند.

وی همچنین گفت: هنوز هیچ کدام از  ضاربین دستگیر نشدند.

این در حالی است که  به نظر می‌رسد درب اصلی ورود خروج نمایندگان به صحن علنی مجلس هم  بسته شده و  ظاهرا نماینده‌ای نمی تواند از درب اصلی صحن خارج شود با این حال تدابیر امنیتی به جایگاه خبرنگاران هم کشیده شد  تا اینکه ابعاد مسئله کمی گسترده‌تر شود.

سردار جعفری رئیس دفتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی دقایقی در صحن علنی مجلس با مسعود پزشکیان مذاکره کرد.

البته در ادامه این حادثه کیایی مدیر کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز به خبرنگاران گفت که جلسه علنی همچنان ادامه دارد و موضوع این حادثه در حال پیگیری است.

فلاحت پیشه در گفتگویی با خبرنگار ما از شهادت دو نفر در این حادثه خبر داد و از نوع سلاح و انگیزه این افراد اظهار بی اطلاعی کرد.

با این حال همچنان صحن علنی مجلس به کار ادامه داده و  برخی نمایندگان جلسات جداگانه‌ای در کنار صندلی‌های خود برگزار کرده اند.

علی لاریجانی دقایقی پیش با همراهی تعدادی از نمایندگان وارد صحن مجلس شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در جایگاه رئیس مجلس قرار گرفت.

نشست علنی مجلس با وجود حادثه تیراندازی به صورت عادی ادامه دارد، مسئولان امنیتی و انتظامی می گویند همه چیز تحت کنترل است.

تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای برگزاری جلسه‌ای اضطراری جهت بررسی حادثه تیراندازی امروز از صحن علنی خارج شدند.

طبق مشاهدات عینی خبرنگار ما صدای تیراندازی هنوز از مجلس به گوش می‌رسد و نیروهای نوپو از ضلع شرقی وارد مجلس شدند. 

در حال حاضر نیروهای حفاظت و امنیتی مجلس با پوشیدن جلیقه ضد گلوله مشغول تامین امنیت مجلس هستند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن